| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Fspitz Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.12.2010 14:51 Viestin aihe: |
|
|
Semmostakin sattuu jotta eiku kotiin kasuamaan  _________________ Minkä sanoin sen voin myös perua. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
jussijänismies Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Elo 2005 Viestejä: 2606 Paikkakunta: Hallan Aroilla...
|
Lähetetty: 24.12.2010 15:26 Viestin aihe: |
|
|
| Villedz kirjoitti: |
Kyllä intissä ainakin jalat hikos niissä ihan helevetisti. Ja huopikkaatkin oli ihan koppurat muutamien kilometrien tarpomisen ja muutaman tunnin vartion jälkeen.Sanomalehti lienee ratkaisu?  |
No nuo ei kyllä ole intin kenkiä nähneetkään, liekkö sitten nykyään uusittu armeijan kenkävarastoja? Rokat/Naalit on aivan eri planeetalta mitä intin huopavuoret mulla oli käytössä, sellaiset ohuet lerpakkeet. _________________ Jussa |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Villedz Vieras
|
Lähetetty: 24.12.2010 16:02 Viestin aihe: |
|
|
| Kyllä sitä kävästiin joo se maksimiaika eli 6kk. Yhtään pidempään ei ois tohtinu moisessa olla..sen verta pelleilyä koko laitos. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Juunas Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.12.2010 16:09 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä sielä vaan Rokat oli talvisaappaina, ainakin Kontiorannassa muutama vuosi sitten. Meilläkin osa valitti, että Rokissakin koivet paleli ja ihmettelin sitä aikani, kunnes tajusin kerran leirillä, miten nämä valittajat lämmittelivät palelevia jalkojaan/saappaitaan nuotiolla. Eli sankarit istuivat nuotion ympärillä kengänpohjat nuotioon päin, varmasti lämmitti hetkellisesti ja sai jalat hikoamaan, mutta sittenpä kun piti lähteä nuotion lämmöstä niin alkoi taas kuulua purnausta kun hikimärkiä varpaita alkoi paleltaa. Itsellä ei Rokat jalassa palellut varpaita koskaan, tosin hyvin paljon -20asteen pakkasia pahemmissa oloissa ei tullut värjöteltyäkään. _________________ Ei se ota jos ei annakkaan |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
havu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.12.2010 16:29 Viestin aihe: |
|
|
Sanokaas noin äikikseltään, joilla nuo Tay Sportit on, miten se meni niiden sukkien kanssa.
No. Pukki toi (ylläri) ja koko 44/45 on sen verran piukka että menee just paksut vaellussukat tms. Villasukkia on turha koittaa. Eli onko todella niin että toimii ilman villasukkaa?? Vielä näin uutuuttaan olisi vaihtoehto vaihtaa ne pykälää isompaan johon sitten villasukkakin sopisi. Tuntuu jotenkin oudolta tykkänään hyväksyä kovalle pakkaselle pelkkä saapas ja paksu vaellussukka. Tosi kyllä että hiki kylmää, mutta jos laittaa vain villaa löyhälti, luulisi että paksulti villaa on paree kuin ohuelti. Vai hä? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
vanha pappa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.12.2010 16:38 Viestin aihe: saappaat..... |
|
|
Vilu on liika kinttaassa,lämmin on liika sukassa  _________________ Vanha pappa |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Comax Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Mar 2007 Viestejä: 635 Paikkakunta: Rovaniemi, Finland
|
Lähetetty: 24.12.2010 17:04 Viestin aihe: |
|
|
| Comax kirjoitti: | | marvin the martian kirjoitti: | | Onko kukaan testannut Viking Icefighter-saappaita? |
Perjantaina, kun alkoi varpaita palelemaan lyhyen pihalla seisoskelun jälkeen niin ajoin suoraan kauppaan ja ostin itselleni tuollaiset. Lauantaina olin sitten päivän hirvenhaukkukoetuomarina ja olivat ensimmäistä kertaa jalassa. Nokian naaleja alunperin kyselin, mutta ei niitä tahtonut löytyä ja halusin kengät jalkaan lauantaiksi niin päädyin nuihin myyjän kehujen perusteella ja tuntuivat parhaalta omaan jalkaan. Käsikopelolla kokeiltuna nämä ovat mielestäni raskaammat kuin esim. Safarin Rukat.
Paketissa kylläkin luki muistaakseni "Viking Thermo", mutta kengät ovat tämän näköiset eikä tällaiset. Että liekkö samat.
Ensimmäisen käyttökerran jälkeen olen varsin tyytyväinen ostokseen, tuntuvat omaan jalkaan hyvältä, varsin mukavat kävellä metsässä eikä jalkojakaan palellu. Toisaalta oli sellainen koepäivä, että ei varmaan olisi varpaat paleltunut vaikka sukkasillaan olis menny . |
Otetaanpa vielä kommentti näin useamman käyttökerran jälkeen: Olen erittäin tyytyväinen ostokseeni. On pärjännyt passissa 20 pakkasissa ja liikkeessä lähemmäs 30 pakkasissa varsin mukavasti (kylmemmässä en siis ole kokeillut). Joskus meinannu reissun jälkeen autossa istuessa alkaa paleltamaan varpaita, mutta muutama varpaiden heilutus on tuohon auttanut ja jos mahdollista niin kävellyt auton ympäri niin taas pärjää. Liekkö johtuu siitä, ettei nuo kummemmin hengitä ja kosteus alkaa kylmettämään? Edelleen olen yllättynyt kuinka hyvät nuo on kävellä, kestävyydenhän näkee sitten pitemmän ajan päästä. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Juunas Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.12.2010 17:31 Viestin aihe: |
|
|
| havu kirjoitti: | Sanokaas noin äikikseltään, joilla nuo Tay Sportit on, miten se meni niiden sukkien kanssa.
No. Pukki toi (ylläri) ja koko 44/45 on sen verran piukka että menee just paksut vaellussukat tms. Villasukkia on turha koittaa. Eli onko todella niin että toimii ilman villasukkaa?? Vielä näin uutuuttaan olisi vaihtoehto vaihtaa ne pykälää isompaan johon sitten villasukkakin sopisi. Tuntuu jotenkin oudolta tykkänään hyväksyä kovalle pakkaselle pelkkä saapas ja paksu vaellussukka. Tosi kyllä että hiki kylmää, mutta jos laittaa vain villaa löyhälti, luulisi että paksulti villaa on paree kuin ohuelti. Vai hä? |
Itse käytän Tay Sporteissa pelkkää villasekoitesukkaa vai mikä lie onkaan, istuu siis jalkaan lähes kuin tennissukka, mutta on tehty villalangasta. Mitään muuta ei ole tarvinnut. Ajattelin nyt testimielessä kokeilla seuraavan reissun tennissukissa ja sen jälkeen pelkissä perinteisissä villasukissa (kun noita nyt tuli saatua), katsotaan mitenkä se on lämpimin. Näin etukäteen veikkaan, että tennissukat saa jäädä muuhun käyttöön testailun jälkeen. _________________ Ei se ota jos ei annakkaan |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
JSP Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Syy 2009 Viestejä: 8022 Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
|
Lähetetty: 24.12.2010 20:51 Viestin aihe: |
|
|
| Comax kirjoitti: | | Comax kirjoitti: | | marvin the martian kirjoitti: | | Onko kukaan testannut Viking Icefighter-saappaita? |
Perjantaina, kun alkoi varpaita palelemaan lyhyen pihalla seisoskelun jälkeen niin ajoin suoraan kauppaan ja ostin itselleni tuollaiset. Lauantaina olin sitten päivän hirvenhaukkukoetuomarina ja olivat ensimmäistä kertaa jalassa. Nokian naaleja alunperin kyselin, mutta ei niitä tahtonut löytyä ja halusin kengät jalkaan lauantaiksi niin päädyin nuihin myyjän kehujen perusteella ja tuntuivat parhaalta omaan jalkaan. Käsikopelolla kokeiltuna nämä ovat mielestäni raskaammat kuin esim. Safarin Rukat.
Paketissa kylläkin luki muistaakseni "Viking Thermo", mutta kengät ovat tämän näköiset eikä tällaiset. Että liekkö samat.
Ensimmäisen käyttökerran jälkeen olen varsin tyytyväinen ostokseen, tuntuvat omaan jalkaan hyvältä, varsin mukavat kävellä metsässä eikä jalkojakaan palellu. Toisaalta oli sellainen koepäivä, että ei varmaan olisi varpaat paleltunut vaikka sukkasillaan olis menny . |
Otetaanpa vielä kommentti näin useamman käyttökerran jälkeen: Olen erittäin tyytyväinen ostokseeni. On pärjännyt passissa 20 pakkasissa ja liikkeessä lähemmäs 30 pakkasissa varsin mukavasti (kylmemmässä en siis ole kokeillut). Joskus meinannu reissun jälkeen autossa istuessa alkaa paleltamaan varpaita, mutta muutama varpaiden heilutus on tuohon auttanut ja jos mahdollista niin kävellyt auton ympäri niin taas pärjää. Liekkö johtuu siitä, ettei nuo kummemmin hengitä ja kosteus alkaa kylmettämään? Edelleen olen yllättynyt kuinka hyvät nuo on kävellä, kestävyydenhän näkee sitten pitemmän ajan päästä. |
Itse olen myös ollut tyytyväinen viikinkeihin. Minkä takia porukka ostaa ylikalliita muckbootteja kun viikingit saa alla 70e ja ovat joka asiassa paremmat? Rokat toimii hiihdossa ja irtihuopa on hyvä, mutta muuten nekin ovat huonommat. Omistan tällä hetkellä kaikki kolmet ja käytössä pelkästään viikingit. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
jussijänismies Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Elo 2005 Viestejä: 2606 Paikkakunta: Hallan Aroilla...
|
Lähetetty: 25.12.2010 08:50 Viestin aihe: |
|
|
| Juunas kirjoitti: | | Kyllä sielä vaan Rokat oli talvisaappaina, ainakin Kontiorannassa muutama vuosi sitten. Meilläkin osa valitti, että Rokissakin koivet paleli ja ihmettelin sitä aikani, kunnes tajusin kerran leirillä, miten nämä valittajat lämmittelivät palelevia jalkojaan/saappaitaan nuotiolla. Eli sankarit istuivat nuotion ympärillä kengänpohjat nuotioon päin, varmasti lämmitti hetkellisesti ja sai jalat hikoamaan, mutta sittenpä kun piti lähteä nuotion lämmöstä niin alkoi taas kuulua purnausta kun hikimärkiä varpaita alkoi paleltaa. Itsellä ei Rokat jalassa palellut varpaita koskaan, tosin hyvin paljon -20asteen pakkasia pahemmissa oloissa ei tullut värjöteltyäkään. |
Ivalossa aikoinaan ei rokkia ollut, tai ainakin jos noihin nykyisiin vertaa niin paljon hempulimmat oli saappaat ja ohuemmat huopavuoret. Tosin en niissä intin saappaissakaan koskaan muista palelleen. Pakkasta ei niin kauheita ollut, kuitenkin 30-40 asteen väliin pahimmillaan taisi olla.
Rokat/Naalit on kyllä ihmeen hyvät kävelläkkin, vaikka ovat raskaat. Tulin juuri muutaman kilometrin lenkiltä ja täytyy sanoa, että unohtuu kyllä jalassa olevan raskaat pakkassaappaat. _________________ Jussa |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Murhapuro Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.12.2010 10:51 Viestin aihe: |
|
|
| Tay sporttia on nyt testattu 4 reissua eri variaatioilla. Passissa seisomista kaikki jahdit ja kelit -10 ja -20 välissä. Tällä otannalla voin sanoa että ei missään nimessä tavallista urheilusukkaa pelkästään. Parhaalta tuntui pelkkä tekninen sukka tai tekninen + villasukka. Testattu myös pelkkä villasukka ja pelkkä urheilusukka mutta nämä ainakin minun jalat hiosti äkisti ja sitten lopulta ei ollut hyvä. Jatkan arpomista vielä yhdistelmien kanssa. Omiin Muckbootteihini olen laittanut ylimääräisen huopapohjallisen kun passimiehen hommat on kyseessä. Sen mitä niillä kävellyt olen niin ihan sama mitkä sukat kun kylmä ei tule kävellessä tippaakaan. Jos passissa on varpaita palellut niin 100m kun kävelee niin taas mennään 30 min niillä lämmöillä. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
juse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.12.2010 13:13 Viestin aihe: |
|
|
Rokka -ja kyllä tarkenee!  _________________ Hatun noston kruunaa roston, suussa palaa sippiboston |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
PupuParta Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Syy 2008 Viestejä: 484 Paikkakunta: Solkkurin pohja
|
Lähetetty: 28.12.2010 16:57 Viestin aihe: |
|
|
Itte tilasin tuommoset kengät, ko entiset otti vähän kipeää mainittemattomista syistä . Huomena pitäis postista hakea ja kokkeilla, että mitenkä lämpimänä jalkoja sitte pitelevät...
http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=5442 _________________ Se on henkilökohtanen voivoi... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
sammal Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.01.2011 12:23 Viestin aihe: |
|
|
Itse ostin tarvike keskuksen vahinko myymälästä hieman normia lyhyemmät saappaat 7 e jasisällä on pahsu vuori, taktiset sukat jalkaan löyttäristä 2e ja ulos. pilkillä ei jalt palele vaikka ei olis villa sukkaaamutta normisukat ja villa sukat niin johan trkenee. _________________ 1.1.1995 suomi myytiin (huorattiin) euroopalle
Legalize IT! cann... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Mikons
|
Lähetetty: 04.01.2011 15:21 Viestin aihe: |
|
|
| Pari talvee oon rokilla kävelly ja hyvin oon tarennu. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|