Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Vilperi ***
Liittynyt: 22 Elo 2005 Viestejä: 10580 Paikkakunta: Espoo/Kangasala
|
Lähetetty: 26.04.2008 15:46 Viestin aihe: Vilperin grillattu kauris |
|
|
Nostetaas tämä resepti tuolta grillauspalstalta paremmin esille kun tuo grillikausikin on jo ovella!
Aloitetaan pienellä johdannolla: Kävi kutsu tuonne länsi-suomen puolelle juhannusta viettämään Palokatkon vieraaksi Mörrin kanssa. Minä siitä miettimään mitä ottais mukaan jotain tarjonnaista niiden perinteisten lisäksi ja tein Lahtisen tapaan invertaarion pakastekaappiin ja löysin hyvännäköisen paketin jotain lihaa sisältäen. (paljastui sulatessaan kaurispaistiksi ) PK grillas meille torstaiehtoona kunnon murkinat ja mun tietenkin piti kanssa näyttää grillaustaitoni vaikka en siitä hommasta paljon perustakaan. Siirrytään nyt vaihteeks jo melkein asialinjalle :
Kuvaajana, apukokkina ja pöytämestarina toimi PK, allekirjoittanut hoiti nk. ruuanvalmistuksen. (oli muuten niin paljon kuvia tarjolla, että tuotti suuria vaikeuksia löytää tälle palstalle sopivia kuvia. Osa kuvista olisi ollut jopa täysin sopimattomia lämpimästä ilmasta johtuen. )
OLKOON NYT NIMENÄ SITTEN: GRILLATTUA KAURISTA VILPERIN TAPAAN:
Kaurispaisti leikattiin sopivan kokoisiin viipaleisiin.
Mörrikin odottamassa niitä liian pieniä paloja joita ei voinut grilliin laittaa. Osa mausteistakin jo näkyvissä.
Paikallisesta kaupasta löytyi Räähkän ihannoimia yksikyntisiä valkkareita! (kyllä valkosipuli sopii marinaadiin kauriillekin ihan hyvin! )
Tässä sitten yhdistettyä Lahtista ja Repesorsaa : sekä punaviini että Saarenmaan valssi sopii vallan mainiosti pienessä määrin käytettynä marinaadikastikkeeksi.
Kaikki raaka-aineet sekoitettiin huolellisesti ja jätettiin lämpiämään auringonpaisteeseen muistaen sekoittaa aina välillä.
Kun maustuminen oli tapahtunut, niin alkoi se vaativin osuus: lihat grillissä.
Kun lihat olivat saaneet sopivasti väriä, niin nostettiin ne takaisin astiaan ja laitettiin sekaan pari desiä kermaa ja vähän vettä ja takaisin grilliin hautumaan.
Uusia perunoita väriä saamaan ja vähän makuakin.
Ja lopuksi nekin muhimaan sekaan. (mä olen tunnetusti laiska immeinen, niin en viittinyt ajatellakaan perunoiden keittämistä. )
Ja tietenkin vähän vihreetä vielä lopuksi joukkoon. (kirottiin, kun ei muistettu tilliä käydä hakemassa, jouduttiin tyytymään sipulinvarsiin )
Pöytä katettuna ja eväät syöntiä vaille valmiina.
Ensimmäinen annos lautasilla tykötarpeineen.
Joten : BON APETIT!!!
Ps. Kannattaa kokeilla. Oli maukasta ja liha todella pehmeää eikä kauriin ominaismaku ollut häipynyt mihinkään. _________________
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
tetri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.04.2009 17:31 Viestin aihe: |
|
|
Päästiin asiaankin! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
metsästäjä poika Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.04.2009 14:46 Viestin aihe: |
|
|
Nyt kyllä Vilperi lopetet näiden sun ruoka ohjeiden laittamisen tälle sivulle. Tai ainakin poistat kuvat niistä.. Meikäläinen jotuu tyytyyn johkin !&%¤#"! makarooniin ja ketsuppiin, kun sää mässäilet tommosia Courmet ruokia. VÄÄRIN!! sanon minä  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.04.2009 15:04 Viestin aihe: |
|
|
Onneks otin justiinsa hirvipaistin uunista,saa tuon kuolan valumisen jotenkin aisoihin
Pääsiäisenä muka lammasta....höh...h..jen hommaa. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Vilperi ***
|
Lähetetty: 09.04.2009 15:40 Viestin aihe: |
|
|
Pitäisköhän sanoa että aika monet noista mun sapuskoista ei paljoa kukkaroa rasita, ruokajuomat on sitten eri asia.
Normi kaupan peruskamaa; rehuja, pottuja jne. Ja useimpiin sapuskoihin käy se kaupan halvemmastakin päästä oleva liha. Sovelluksia kehiin pojat ja tytöt!  _________________
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
juse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.04.2009 16:43 Viestin aihe: |
|
|
Vilperi kirjoitti: | Pitäisköhän sanoa että aika monet noista mun sapuskoista ei paljoa kukkaroa rasita, ruokajuomat on sitten eri asia.
Normi kaupan peruskamaa; rehuja, pottuja jne. Ja useimpiin sapuskoihin käy se kaupan halvemmastakin päästä oleva liha. Riistaruokia kehiin pojat ja tytöt!  |
 _________________ Hatun noston kruunaa roston, suussa palaa sippiboston |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Juha Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.04.2009 16:50 Viestin aihe: |
|
|
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Panostaja Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.04.2009 17:05 Viestin aihe: |
|
|
Vilperi kirjoitti: | Pitäisköhän sanoa että aika monet noista mun sapuskoista ei paljoa kukkaroa rasita, ruokajuomat on sitten eri asia.
|
Mitä nyt mokomista. Soitat vaan paikalle yhden näläkäisen sorsan niin se tuo paikalle pullon virun kangeeta.
Petollista viinaa tosin. Viimeks meni muisti repen pullosta.  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Vilperi ***
|
Lähetetty: 09.04.2009 17:47 Viestin aihe: |
|
|
Jos kyseessä oli tämän näköinen sorsa, niin samaisen elukan kanssa on montakin kertaa syoty samoja eväitä!!  _________________
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Panostaja Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.04.2009 17:52 Viestin aihe: |
|
|
Katohan mikä kuva.
Onpahan itsekin kerran erehtynyt ottamaan muutaman kupin liikaa.  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
olsa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.04.2009 00:47 Viestin aihe: |
|
|
Karjalanpaistiin käyvät nuo lihat, grillattavista poistetaan ainakin kalvot hyvin tarkkaan pois.
Muuten hyvä kattaus. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
sorsa-mies Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.07.2009 19:07 Viestin aihe: |
|
|
 |
|