Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Reddevili Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 07.01.2009 08:59 Viestin aihe: |
|
|
pikkunokki kirjoitti: |
Vetopituus on 30 ja voimakkuudeks meinasin tuota 50-60 eli siihen 55 noin. Tuo alpine paketti vaikuttaisia aika mukavalta kaikkineen. |
Tota... itse olen aloittanut jousi harrastuksen 2 kk sitten ja ensimmäinen jousi oli 55 paunainen ja nopeus 230fps luokkaa... kyllästyin heti liian kaarevaan lentorataan ja hommasin 3 viikon jälkeen uuden fred bearin snowdownin. kyllä mä suosittelen että ostat heti semmosen jousen jossa on tarpeeksi paunoja kun hieman kehityt niin ei tarvi heti ostaa uutta tai uusia osia jouseen.
itseäkin jäi vieläkin harmittamaan pikkasen ja jos nyt saisin valita niin olisin laittanut 200€ lisää ja ostanut jonkun missä on jänne stopparit. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Kiul Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.01.2009 11:11 Viestin aihe: |
|
|
Reddevili kirjoitti: | pikkunokki kirjoitti: |
Vetopituus on 30 ja voimakkuudeks meinasin tuota 50-60 eli siihen 55 noin. Tuo alpine paketti vaikuttaisia aika mukavalta kaikkineen. |
Tota... itse olen aloittanut jousi harrastuksen 2 kk sitten ja ensimmäinen jousi oli 55 paunainen ja nopeus 230fps luokkaa... kyllästyin heti liian kaarevaan lentorataan ja hommasin 3 viikon jälkeen uuden fred bearin snowdownin. kyllä mä suosittelen että ostat heti semmosen jousen jossa on tarpeeksi paunoja kun hieman kehityt niin ei tarvi heti ostaa uutta tai uusia osia jouseen.
itseäkin jäi vieläkin harmittamaan pikkasen ja jos nyt saisin valita niin olisin laittanut 200€ lisää ja ostanut jonkun missä on jänne stopparit. |
Eiköhän niillä pienemmilläkin paunoilla saa riittävästi nopeutta, kun valitsee nopean jousen ja siihen oikean painoiset nuolet. Kotimaisen riistan, ehkä kaurista ja erityisesti majavaa lukuunottamatta, kannalta nuoli saa olla hyvinkin kevyt, kunhan pysytään valmistajien suositusten puitteissa. Kannattaa valita voimille sopiva jousi ja opetella ampumaan hyvin ennemmin kuin alkaa paunoja ahnehtimaan, 55:llä nuolelle saa nopeutta ihan hyvin. Kun kyseessä on vielä pitkä vetopituus, 30", niin nopeudesta ei tule pulaa.  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
nuuskapeke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.01.2009 17:24 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä, ja tuossa alpinessa on ibospeed 300fps elikkä aivan tarpeeksi aloittelijalle, eikä se lentorata mikään hirmu kaareva ole, nuolen lentorata ei riipu pelkistä paunoista. Alpinessa paunoja voi säätää 40-70, joskin tarvii vaihtaa lapoja välissä, muta kyllä siitä paunoja irti saa. _________________ Taivaaseen mennään katselemaan maisemia, helvettiin mennään seuran takia |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Kiul Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.01.2009 19:47 Viestin aihe: |
|
|
nuuskapeke kirjoitti: | Kyllä, ja tuossa alpinessa on ibospeed 300fps elikkä aivan tarpeeksi aloittelijalle, eikä se lentorata mikään hirmu kaareva ole, nuolen lentorata ei riipu pelkistä paunoista. Alpinessa paunoja voi säätää 40-70, joskin tarvii vaihtaa lapoja välissä, muta kyllä siitä paunoja irti saa. |
Nämä lapojen vaihdot ovat jo sen tason kikkailuja, että ne voi käytännössä unohtaa 'markkinamiesten juttuina'. Se 10-15# säätövara, joka normaalisti irtoaa laparuuveilla säästämällä, on enemmänkin realismia näissä asioissa.
Lentoradan kaarevuus on tietysti ensisijaisesti riippuvainen nuolen nopeudesta, mutta siihen, tai sen käytännön vaikutukseen, voi vaikuttaa jonkin verran muutenkin. Tietysti vähän vastusta omaava sulitus auttaa, mutta myös ankkuroinnilla voi asiaan vaikuttaa. Jos pystyy kasvattamaan hieman silmän ja ankkurointipisteen, eli tähtäys- ja nuolilinjan, väliä saattaa se edesauttaa siihen, että nuolen lentorata pysyy hieman pitempään tähtäyslinjan lähellä. Sama ilmiö kuin kiikaritähtäimen ja 'rautatähtäimien' välillä. Itse huomasin ilmiön selvästi kun vaihdoin sormilaukaisusta ja suupieliankkuroinnista laukaisulaitteeseen ja leuan sivulla olevaan ankkurointiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
pse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.01.2009 00:35 Viestin aihe: |
|
|
Jos pikkunokki ei vielä ole jousta hankkinut,niin voisin kaverilta kysellä tarkemman kokoonpanon ja hinnan kun sillä olisi myynnissä jousipaketti
Jousi: Browning rage1 olikohan 50-60 paunaa
Kuitutähtäin
Whisker biscuit nuolihylly
Stabi
Laukuri
Jännetähtäin
Nuolia
Sulituslaite
Kärkiä
Jousilakku
...
Koko paketti loistokunnossa...on tarkka kaveri tavaroistaan.Jousi on joku kolmisen vuotta vanha,mutta pariin vuoteen sillä ei ole juurikaan ammuttu. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
mipepi Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 11.01.2009 22:53 Viestin aihe: |
|
|
Onkos joku tilannut sen nimisestä jousikaupasta kuin bowsport.com tavaraa? Uskaltaako sieltä tilata mitään? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
pikkunokki Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 24.01.2009 22:11 Viestin aihe: |
|
|
joo no olen nyt katsellut ja tullut sihen lopputulokseen että katotaan keväällä. Nyt ajokortti ja auto hankinnassa ensin. _________________ Remington 770
Baikal IJ-27
Toz 78 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 06.02.2009 20:27 Viestin aihe: |
|
|
Itse tein ekoteon ostin auton sijasta jousen nyt pitäis tietää miten säädetään paunoja sellaisesta jousesta kuin Bowtech Commander. Kiitos avusta kaikille. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
nuuskapeke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.02.2009 21:10 Viestin aihe: |
|
|
No niiden lapojen alkupäässä on sellaiset isot kuusiokoloruuvit, löysäämällä paunat vähenee ja kiristämällä kasvaa, muttä älä löysää liikaa.
Valmistajan manuaalista varmaankin löytyy ohjeet säätämiseen.
Uskoisin että löydät ne, varmaankin suurimmat kuusiokoloruuvit mitä jousessa on, ja lapojen alkupäässä. _________________ Taivaaseen mennään katselemaan maisemia, helvettiin mennään seuran takia |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 06.02.2009 22:53 Viestin aihe: |
|
|
Joo. Sehän on helppoa. Kiits |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
samani
|
Lähetetty: 13.03.2009 22:06 Viestin aihe: |
|
|
No niin. Ostin Diamond Rock jousipaketin ja mukana tuli Hostage nuolihylly ja Radial X Weave nuolia. Nuolet on sulitettu silleen että kukkosulka osottaa vaakasuoraan vasemmalle kun se on jousessa ja kun vähän tähtäilee ohitusta nuolihyllystä niin sulat näyttäis menevän juuri väärin. Mitä teen? En uskalla ampua,sillä pelkään nuolihyllyn puolesta. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Härkä jousimies Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.03.2009 22:15 Viestin aihe: |
|
|
Toivon mukaan nokit ei ole liimattu kiinni. Pyörität nuolen jänteellä ollessa sulat oikeaan asentoon. _________________ Jousella vuodesta -90 and kicking... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
wirolainen Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 20.03.2009 11:03 Viestin aihe: |
|
|
samani kirjoitti: | No niin. Ostin Diamond Rock jousipaketin ja mukana tuli Hostage nuolihylly ja Radial X Weave nuolia. |
Kerrohan kokemuksia jousesta! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
samani
|
Lähetetty: 22.03.2009 15:46 Viestin aihe: |
|
|
Itse ainakin tykkään jousesta. Aika pieneen kasaan saa nuolet pienen harjoittelun jälkeen kipsi jalassa pilkkijakkaralla istuen . Ihan hyvä ekaks jouseksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|