Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Jantteri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.08.2006 19:36 Viestin aihe: |
|
|
Mulla hajos soundtrapit ja tietysti takuun jälkeen! Ne ei katkaise ollenkaan pamausta. Ei nyt sentäs vahvista, mutta melkoinen mäjäys kuuluu kumminkin, tosin hiljaisempi kuin ilman kuulosuojaimia.
Mitähän noille tekis? _________________
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
stgarak Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.08.2006 17:22 Viestin aihe: |
|
|
Jantteri kirjoitti: | Mulla hajos soundtrapit ja tietysti takuun jälkeen! |
Onko niiden kohtuudella odotettava käyttöikä tullut täyteen?
Kuluttajansuojalain perusteella myyjä on vastuussa siitä, että tuote kestää kohtuullisen ajan.
Myyjän tai minkään muun tahon myöntämä takuu ei millään tavoin voi rajata kuluttajansuojalaissa määriteltyä tuotevastuuta.
Kuluttajavirasto.fi:
Tavaran kestoiän osalta sääntönä on, että tavarassa on virhe, jos sen kestoikä ei normaalikäytössä vastaa sitä, mitä samanlaiselta tavaralta voidaan perustellusti odottaa.
Vaikka takuuaika olisi päättynyt, myyjän ja aikaisemman myyntiportaan virhevastuu ei silti pääty, jos tavaralta voidaan yleisen mittapuun perusteella odottaa takuuaikaa pidempää kestoikää. Käytännössä virhevastuu alenee asteittain siitä riippuen, kuinka pitkä aika kaupanteosta on kulunut. Jos tuotteen oletettu kestoikä on lopuillaan, myyjä tai aikaisempi myyntiporras osallistuvat yleensä kohtuullisella osuudella korjauskustannuksiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
ujopökäle Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
mart Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.08.2006 19:26 Viestin aihe: |
|
|
ProTac II (Agripalvelu on OK ostopaikka) + tulpat. Maksimi vahvistuksella kuulee puheen kohtuudella. Suojauksen pitää olla maksimaalinen (kun sisäradalla .500 SW painea-aallot lähtevät viereiseltä ampumapaikalta), koska uusia kuuloja ei sitten enää kaupasta saakkaan. _________________
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
mylnikov Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 14.08.2006 09:19 Viestin aihe: |
|
|
Itselläni on ollut bilteman elektroniset kuulosuojaimet jo nelisen vuotta. Hintaa on 29.90€. On varmasti hintansa väärti. Olen käyttänyt niitä niin metsällä kuin "rälläköidessä". |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
ujopökäle Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.08.2006 18:47 Viestin aihe: |
|
|
Mitenhän nämä SportTacit mettässä ko tuntuu olevan aika herkät.
Siis jos vaikka lintu lähtee ryminällä niin kuuleeko sitä?  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
t3R0 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.08.2006 19:49 Viestin aihe: |
|
|
ujopökäle kirjoitti: | Mitenhän nämä SportTacit mettässä ko tuntuu olevan aika herkät.
Siis jos vaikka lintu lähtee ryminällä niin kuuleeko sitä?  |
Khyyl kuulee. Ei se herkkyys tarkota sitä et ne suotais hiljaset äänet pois.
Todella hyvät vehkeet missä tahansa pyynnissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
kiituri
|
Lähetetty: 23.08.2006 16:47 Viestin aihe: |
|
|
Miten on Sporttaccien omistajat, painaako suojet korvia pahasti jos pitää koko päivän päässä? Olen aikeissa ostaa sellaiset , mutta hinta on niin kova että olisi tosiaan kiva tietää paianvatko. Protacit ovat ilmeisesti hieman isommat? Ja vielä tietääkö joku mistä noita saisi Turun seudulla? Myyköhän esim. Agrimarket? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lapinleuku Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.08.2006 16:11 Viestin aihe: |
|
|
En ole kyllä hyviä aktiivikuulosuojaimia vielä tavannutkaan... Mahtava juttu jos sellaisia on markkinoilla. Suurin osa on ainakin sellaisia, että niillä sitten kuulee jos hiiri pieraisee ja askelten äänet ym. rahinat ovat aivan hirveää kuunneltavaa. Lisäksi päätä särkee ja korvia kuumottaa kun päivän tallustaa tuollaiset päässä.
Olen hyväksynyt tosiasian, että vanhemmiten kuulo lähtee ainakin vasemmasta korvasta. Vielä ei kuulonalenemaa ole, mutta kai tuo on väistämättä edessä kun laukauksia kertyy kohtalainen määrä vuoteen. Toisaalta jos joku esittää minulle hyvät aktiivit, niin alan kyllä sellaisia välittömästi käyttämään. Omat kokemukseni ovat mallia valtio olevista aktiiveista, joten negatiivisilla tuntemuksilla voi tietty olla jotain tekemistä senkin kanssa. Olen kuitenkin käsittänyt, että meillä käytössä olevat vehkeet ovat hyviä ja melko tyyriitä... Peltorit taitavat olla. _________________ www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Heska Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.08.2006 17:05 Viestin aihe: |
|
|
Lapinleuku kirjoitti: | En ole kyllä hyviä aktiivikuulosuojaimia vielä tavannutkaan... Mahtava juttu jos sellaisia on markkinoilla. Suurin osa on ainakin sellaisia, että niillä sitten kuulee jos hiiri pieraisee ja askelten äänet ym. rahinat ovat aivan hirveää kuunneltavaa. |
Yleensä tuo häiritsevien kahinoiden ym. normaalien äänien kuuleminen liian voimakkaana johtuu väärin säädetyistä suojaimista. Suojainten äänenvoimakkuus tulisi säätää niin, että normaalia keskustelua kuunnellessa ei havaitse voimakkuuden eroa otettaessa suojaimet päästä pois ja laittamalla samantien takaisin. Eli keskustelun taso pysyy samana, oli suojaimet päässä tai ei. Monesti vahvistus käännetään aivan liian suureksi - varsinkin jos kuulo käyttäjällä on jo huonontunut - tällä koitetaan kompensoida sitä menetettyä havaintokykyä. Osin se toimiikin, mutta lieveilmiöt tulee myös mukaan, varsinkin kun kuulon huononeminen tapahtuu yleensä puhetaajuudella, jolloin ko. esimerkin mukainen säätö ei välttämätä toimi kovin hyvin.
Maltillisilla säädöillä nykysuojaimet ovat kuitenkin jo erittäin hyviä ja ongelmattomia käyttää, poislukien hikoilu kupusuojainten kanssa.  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Punajalaka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.08.2006 17:33 Viestin aihe: |
|
|
Jantteri kirjoitti: | Mulla hajos soundtrapit ja tietysti takuun jälkeen! Mitähän noille tekis? |
Sama homma, pahimmoileen vajaan pari vuotta kesti. Itellä meni toine puoli mykäksi, luulin eka patterien loppuneen, mutta ei auta vaikka vaihto. Ei vissiin kestä kastumista? Vaikka miten sen voi estää kun hikoillesa tiivistyy vettä väkisinkin koneistoon, eikä autanut vaikka aina avasin kuulokkeet kuivumaan pitemmän käytön jälkeen. _________________ No ehä minä, mutta muut. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Baikal89 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.08.2006 19:11 Viestin aihe: |
|
|
kiituri kirjoitti: | Miten on Sporttaccien omistajat, painaako suojet korvia pahasti jos pitää koko päivän päässä? Olen aikeissa ostaa sellaiset , mutta hinta on niin kova että olisi tosiaan kiva tietää paianvatko. Protacit ovat ilmeisesti hieman isommat? Ja vielä tietääkö joku mistä noita saisi Turun seudulla? Myyköhän esim. Agrimarket? |
Pidin suojaimia koko kyyhkyjahdin ajan päässä, ja totesin, etteivät ne paina yhtään häiritsevästi.Ainut miinus on tietysti korvien hikoilu, mutta sitä ei tietenkään voi kupusuojaimella välttää. Osta pois vaan, ite tilasin Agripalvelulta Joutsasta, 139€ |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Punajalaka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.09.2006 19:39 Viestin aihe: |
|
|
Baikal89 kirjoitti: | kiituri kirjoitti: | Miten on Sporttaccien omistajat, painaako suojet korvia pahasti jos pitää koko päivän päässä? Olen aikeissa ostaa sellaiset , mutta hinta on niin kova että olisi tosiaan kiva tietää paianvatko. Protacit ovat ilmeisesti hieman isommat? Ja vielä tietääkö joku mistä noita saisi Turun seudulla? Myyköhän esim. Agrimarket? |
Pidin suojaimia koko kyyhkyjahdin ajan päässä, ja totesin, etteivät ne paina yhtään häiritsevästi.Ainut miinus on tietysti korvien hikoilu, mutta sitä ei tietenkään voi kupusuojaimella välttää. Osta pois vaan, ite tilasin Agripalvelulta Joutsasta, 139€ |
Ei paina, itellä oli nuo Peltor Sound-Trapit ennen ja ne paino. Muutenkin nuo sportit vaikuttaa hieman paremmilta, toivottavasti kestävätkin kauemmin. _________________ No ehä minä, mutta muut. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jupee Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 04.09.2006 23:03 Viestin aihe: |
|
|
mylnikov kirjoitti: | Itselläni on ollut bilteman elektroniset kuulosuojaimet jo nelisen vuotta. Hintaa on 29.90€. On varmasti hintansa väärti. Olen käyttänyt niitä niin metsällä kuin "rälläköidessä". |
Toimiikos nuo käytännössä hyvin? Painaako kun on päässä? Kestääkö paristot kuinka kauan? Meneekö ne "kasaan" niinkuin Peltorit? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Parooni Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.09.2006 13:17 Viestin aihe: |
|
|
Viimesyksynä testailin eri peltoreita hirvijahdissa, pidin vahvistusen aikas kovalla lähes täysillä.
Alkuun kuului se kohina mikä tulee kun on vahvistusta, mutta 10-15 minuutin jälkeen sitä kohinaa ei enään huomioinnut vaan ainoastaan äänet joita kuuli.
Arvatkaas oliko ihmettelemistä kun kun kolme hirveä tuli silleen reippaasti, kun olivat koiramiehet liikkeelle ajaneet, niin kauhia oli ryminä ja melske, olis luullut ainakin 10 tulevan
Kun vain voi ja jaksaa niitä jahdissa pitää niin suosittelen, muuttuu kuuntelu ihan toiseksi, ja kylmäkääm ei haittaa, korvalehdet pysyy sulana, jos jotain lakin lippoja laitat korvien suojaksi kuulosi heikkenee vain.
Käytän varmasti tänäkin vuonna  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|