| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 24376 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 24.10.2025 14:21 Viestin aihe: |
|
|
Tein palloja, huonoin idea ikinä
Eihän noita saanut menemään huonostikkaan 160x250 pusseihin. Melkein joka pussin joutui quatro-saumaamaan.
Periaatteessa jos tekisi perunan mallisia ja iskisi pohjattomaan tuoppiin. Samalla vaivalla kauhoo J-lihaa suoraan tuoppiin ja jää lumipallovaihe pois.
Näppituntumana vakumoinnin aikana painelu ei juurikaan vaikuta. ”Laidat auki” vakumointi ok. Ennen vakumointia litistys vaikuttaisi äkkiseltään olevan huonoin.
Nostin polttotehoja lähelle kaakkoja. En ole koskaan tota edes miettinyt isommin. Onkohan noin matalimmat polttotehot johonkin semmoiseen ”Laihialainen vakumoi kaupan seitinohuisiin hedelmäpusseihin” hommaan |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
viisasverneri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.10.2025 14:27 Viestin aihe: |
|
|
Itse olen jauhelihat vakumoinut siten että olen laittanut pussin vaa'alle ja siihen kauhalla laittanut haluamani määrän. Sitten vakuumikoneeseen, ilmat pihalle ja lopuksi olen painellut levyksi.
Aikaa ja oluttahan siihen menee, mutta eipä enää tuossa vaiheessa ole kiire. Päinvastoin. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
EAn Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Syy 2010 Viestejä: 920 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
Lähetetty: 24.10.2025 14:32 Viestin aihe: |
|
|
| MikaS kirjoitti: | Jauhelihan vakumointiin suosittelen kokeilemaan, että jauheliha laitetaan tuoppiin, pussi vedetään kuin kortsu päälle, kippaus ja lihat siististi pussissa eikä pussin reunoilla. Tuopin voi taarata suoraan vaa'alle ja saaq mukavasti 400-550g pusseja tarpeen mukaan. Litistelen pussit vakumoinnin jälkeen.
Ps. Tuopin on hyvä olla kartio, eikä mitään kapeneva suuaukon omaava. |
Tuli äsken testattua ja toimii hyvin. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
kolopesijä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.10.2025 14:52 Viestin aihe: |
|
|
Huonoin idea ikinä naurattaa kyllä makiasti aika olennaista on, että pallon koko ja pussin suun koko jollain tapaa korreloivat.
Eli se aiemmin mainitsemani 200x300 oli aika sopiva ~puolen kilon pallolle.
Tietysti pitää olla pinkka kunnossa, että voi noin vöyreitä pusseja hankkia.. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtinen ***
|
Lähetetty: 24.10.2025 15:19 Viestin aihe: |
|
|
Itse olen ajatellut, että olisi hyvä jos maapallo jäisi jälkipolvillekin asuttavaksi. 160x250 pussi tuhoaa sademetsiä kolmasosan vähemmän kuin 200x300 pussi.
Molempiin menee se 500g J-lihaa, toki vain toiseen "heittämällä". |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
kolopesijä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.10.2025 15:34 Viestin aihe: |
|
|
| Kyllä itse pitäisin maapallon suurimpana uhkana kaakkoon käännettyjä polttotehoja vakumaattorissa sikäli mikäli aneet on jääneet ostamatta ja sähkösoppari ei ole mallia vihreä energia. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 18393 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 24.10.2025 15:47 Viestin aihe: |
|
|
| EIVA kirjoitti: | | 10 vuotta vanha lava300:n teho alkoi hiipua ja hidastua, laitoin huoltoon, nyt tuli huollosta ja vakumointi ja saumaus nopeutui merkittävästi ja imaisee heti aivan tappiin jota se ei aiemmin tehnyt edes uutena. |
Mitäpä kustansi ja kauanko oli reissussa? _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
EIVA Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.10.2025 16:57 Viestin aihe: |
|
|
| Puolituntia oli töitä + tiivisteet ja kalvot pumppuun, olikohan 110-120€ kun tilasin samalla vakumipussejakin, tuli parempi tehoinen ja nopeampi kuin uutena, ottivat puhelimella yhteyttä ja kertoivat mitä maksaa jos pumpunkin kalvot ja tiivisteetkin uusitaan, olisko viipynyt 7-8 pv. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 25.10.2025 00:49 Viestin aihe: |
|
|
Missä kävi huollon?
Oma on pitkästi yli 10v ja toimii kyllä. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
EIVA Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.10.2025 09:32 Viestin aihe: |
|
|
Pohjolan Luonto ja Kala Oy
Kaatokuja 1 17200 Vääksy
Koneella vakumoitu useita tuhansia pusseja, alkoi hidastua eikä enää jaksanut kunnolla imeä ilmoja kerran oli vaihdettu tiivisteet mutta pumpun kalvot ja tiivisteet oli jo lopussa.
Nyt imaisee heti tappiin nopeasti ja hitsaa sauman siististi, toimii nopeammin kuin uutetena. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 25.10.2025 09:58 Viestin aihe: |
|
|
Kiitos. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
mattivehvilainen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.10.2025 09:18 Viestin aihe: |
|
|
Minkämoisia suojatuppia porukka on näille lihaveitsille tehnyt? Tuolla ketjun alkupäässä oli Nimrod ilmeisesti jostakin vesiputkitupesta kuvan laittanut, mutta kuva ei enää näkysällä ollut.
Lähinnä avausveitselle ajatuksissa joku suoja, missä kehtaisi repusaa kuljettaa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Heero Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.10.2025 11:21 Viestin aihe: |
|
|
Googleen hakusana veitsipussi, sillä itse olen ratkaissut asian.
Useimmat pussit on tehty turhan pitkille veitsille ja siksi turhan suuria. Itselläni maksimi 15 cm, enkä 20 cm fileerausveistä tuossa kuljeta. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
mattivehvilainen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.10.2025 11:51 Viestin aihe: |
|
|
| Useammalle veitselle Markus -sedältä pussin otin, siinä meininki säilyttää vajalla tarvittavat veitset, mutta joku näppärä ratkaisu ykkösveitselle haussa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtinen ***
|
Lähetetty: 27.10.2025 12:49 Viestin aihe: |
|
|
| mattivehvilainen kirjoitti: |
Lähinnä avausveitselle ajatuksissa joku suoja, missä kehtaisi repusaa kuljettaa. |
Itellä on sitä valkoista neljän veitsen koteloa. Sitten on noita vesiputkesta tehtyjä. Ainakaan omat tekeleet ei ole mielestäni sopivia reppukantoon.
Toisaalta, Ekan swingblade tai noi koukulliset nylkyveitset ei ole vakiintuneet vyölle.
Olen joskus miettinyt, että hommais repun sivutaskuun semmoisen "avauskoukun", jossa on asiallinen tuppi heti tehtaalta. Tulee vaan niin pirun vähän noita mahanpoistoja maastossa, että jäänyt suunnittelun asteelle. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|