Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Oskari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.04.2025 05:55 Viestin aihe: |
|
|
Jalluri kirjoitti: | Kaasu uunit on kaasu uuneja ja siinä hommassa nyt ei ole paljoakaan tekemistä grillauksen kanssa.
Weberin pallo esim on halpa, helppo ja sillä voi vetää brisketin vaikka tai fläpin suoralla tulella ja epäsuoralla pitkiä vetoja (10-20h) helposti ja vaikkka savustamalla.
Kaasugillillä voi paistaa makkarat jos ei jaksa uunia laittaa muuten päälle.
Kun käyttää piippusytytintä niin alle 10min pääsee grillaamaan ja puhdistaa ei käytännössä tarvi kun välillä polttaa vaan kuumaksi ja joskus harjaa palaneet pois.
Sen yksinkertaisemmaksi ja helpommaksi ei voi enää grillaaminen mennä. Siis oikia grillaaminen.
Jos jää hiiliä, niin vetää luukut kiinni niin ne sammuu ja jatkaa seuraavalla kerralla samoilla hiilillä.
Minä grillaan kesät talvet ja aika uskein muutakin kuin makkaraa ja grillitassuja niin jonkun verran näistä vehkeistä on kokemusta. Siitä kaasu uunistakin häpeäkseni myönettävä. |
Ensin grillattiin ihan tavallisella avogrillillä ja puilla, lapset ei malttanut odottaa hiillosta ja kas ensimmäinen kaasugrilli tuli. Noita oli useampi vuosien varrella, savupönttö oli dn 400 hst putkesta tehty. Tuli sitten jossain vaiheessa rst kaappi savustukseen ja viimeksi ostettu kaasugrilli kypsyi niin tuli investoitua kamadoon.
Onhan toi ihan eri planeetalta kuin kaasukäyttöiset, halutessaan ja oikeastaan aina itse käytänkin lämpökiviä hiilloksen ja tuotteen välissä niin ei pala niin herkästi ja se lämpötila pysyy kyllä kuumana, vaikka sitten 2h paistelisi. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 21356 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 29.04.2025 06:33 Viestin aihe: |
|
|
Normi Erällenettiä. Kysytään suosituksia ja kokemuksia pienistä ja näppäristä kaasugrilleistä, jonka voisi joskus nakata auton kyytiinkin.
Suositellaan Kamadoa  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
kolopesijä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.04.2025 06:56 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: | Normi Erällenettiä. Kysytään suosituksia ja kokemuksia pienistä ja näppäristä kaasugrilleistä, jonka voisi joskus nakata auton kyytiinkin.
Suositellaan Kamadoa  |
Ihan tässä taannoin, kun kyseltiin parasta ensimmäistä asetta, niin luonnollisesti suositeltiin päätelmien jälkeen 7x33 kivääriä.
Itse olen vielä niin tuore tällä palstalla, että myös tuo suositus tuli ihan puun takaa  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tumpeelo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.04.2025 08:19 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: | Normi Erällenettiä. Kysytään suosituksia ja kokemuksia pienistä ja näppäristä kaasugrilleistä, jonka voisi joskus nakata auton kyytiinkin.
Suositellaan Kamadoa  |
Jaa, keulimisaikako!
Mä suosittelen tekemään itse tällaisen
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Oskari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.04.2025 14:04 Viestin aihe: |
|
|
Suositellaan Kamadoa  |
Nyt ei tainnut olla luetun ymmärtäminen kohdillaan?
Jos tarkoitat minun kommenttia niin missä kohtaa saat käsityksen että suosittelen mukaanotettavaksi auton kyytiin kamadoa? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Patruuna Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.04.2025 14:10 Viestin aihe: |
|
|
Suositellaan Kamadoa  |
Tästä haaveilin itse. Voisi veneessä lämmittää hampurilaisen tai makkarat. Tuo näköjään vastaa myös sinun vaatimuksia:
https://www.motonet.fi/tuote/mustang-retkigrilli-33-x-25-cm?product=55-18236
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtinen ***
|
Lähetetty: 29.04.2025 14:16 Viestin aihe: |
|
|
Patruuna kirjoitti: | Lahtinen kirjoitti: | Normi Erällenettiä. Kysytään suosituksia ja kokemuksia pienistä ja näppäristä kaasugrilleistä, jonka voisi joskus nakata auton kyytiinkin.
Suositellaan Kamadoa  |
Tästä haaveilin itse. Voisi veneessä lämmittää hampurilaisen tai makkarat. Tuo näköjään vastaa myös sinun vaatimuksia:
https://www.motonet.fi/tuote/mustang-retkigrilli-33-x-25-cm?product=55-18236
 |
Noiden pienten kaasupurkkien kanssa pelatessa menee hermot, varsinkin viileämmässä kelissä. Eli ulkoinen kaasuliitin pitää olla pulloon.
Ja tietysti "kuuppa" |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Patruuna Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.04.2025 14:22 Viestin aihe: |
|
|
Joo, eihän nuilla oikeasti mitään grillata. Niillä voi helposti lämmittää jotain pientä jos saa kaasupullon toimimaan laitteessa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17404 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 29.04.2025 14:23 Viestin aihe: |
|
|
Ja pitää muistaa että tuo muuttaa pienenkin veneen sammutinvaatimuksia _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtinen ***
|
Lähetetty: 29.04.2025 14:33 Viestin aihe: |
|
|
Jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin kaverilla(kin) on mökillä kaikenmoiset grillit. Laitettiin samaan aikaan offset-smokerit jne. Sillä on kamado ja taitaa kaikkein korkein käyttöaste olla sillä siinä. Toi on semmoinen minkä ite meinaan joskus laittaa.
Mulla on nyt kaks tuollaista ”kesäkeittiöaihiota”, joita olen miettinyt hiukan tuunailla. Molemmissa käyttömalli vähän erimoinen ja sitäkautta vaateetkin. Eli sehän tietyllä tavalla on ratkaisevaa mitä ottaa siihen ”katon alle”. Ja tarvitaanko ylipäätään mitään ”pientä kaasugrilliä” jahtimökilläkään.
Aika paljon esimerkiksi saaressa on sitä, että grillailen kesäkeittiössä ja naisväki keittää perunoita/tekee salaatteja mökissä. Ite olen järkeillyt sitä, että tekisin kesäkeittiöön zydeemit airfryerille ja keittolevylle. Jollakin tavalla miettinyt tuota, että olisi toimiva kokonaisvaltainen ”ulkokokkauspesäke”. Tässähän on sitten se ero, että kokataan vähän isommalle porukalle, joka tuo omat reunaehtonsa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Patruuna Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.04.2025 14:36 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: | Ja pitää muistaa että tuo muuttaa pienenkin veneen sammutinvaatimuksia |
Aiemmin grillattu hiilillä veneessä Siinähän on vahingon sattuessa kaksi vaihtoehtoa, heittää grilli yli laidan tai hypätä itse. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtinen ***
|
Lähetetty: 04.05.2025 08:05 Viestin aihe: |
|
|
Kyllähän se niin on, että kun grillin kannen avaa talven jäljiltä, niin aina jonkinmoinen yllätys se on, mitä löytyy. Vaikka olis syksyllä ollut putsaaviaankin. Nyt ei ollut sentään täynnä hiirenpaskaa, mutta hometta jonkun verran. Ite olen yleensä vetänyt todellaa kuumaksi, harjaillut ja tota ritilään lopuksi.
Kokkailukokeiluja; Jotain tyrkyssä ollut sousvidepossua ja sitten vähän riistaa kylkeen. Ja jotain kumijuustoja.
Itellä jäi vähän kesäkeittiö vaiheeseen, kun sai grillauspaikalle tuulensuojan ja olutkaapin… Vähän tarvis tosiaan jatkojalostaa tota, ainakin laskutasoa jne.
Onhan tää lepposaa puuhaa. Poltin pitäis vaihtaa, sen verran epätasasesti palaa tolla ”paikkailulla” polttimella. Koitin vähän silmäillä, että minkäköhänmoinen homma olis. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|