Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3913
|
Lähetetty: 07.12.2019 17:05 Viestin aihe: |
|
|
jkvi kirjoitti: | vekev kirjoitti: | Ihmetyttää jos on diisseli volvo tuo kulutus, no jalastahan se kiinni ja paikasta/kelistä. |
Bensoja nyky T8:it.
Ne jotka Volvoja latailee, niin ajelevat päivittäisiä työmatkoja 2-5l kulutuksilla. Isommassa luvussa on myös webaston käytöt. |
Näin sanoi myös kaveri T8:n kulutuksesta. Mutta kiroili sitä latauksen pakkoa. Nuo Toyotan plug in versiot taas , ainakin esim Priuksen kohdalla, syö jopa hieman vähemmän, kuin vastaava tavallinen hybridi, jos ei jaksa ladata tolasta. Eli matkaa voi silti taittaa pienellä kulutuksella. 60 km sähkörange on jo sellainen, että tankata ei meikäläisen tarvitsisi ollenkaan moneen kuukauteen. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Pikku Poika Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Syy 2013 Viestejä: 439
|
Lähetetty: 07.12.2019 17:27 Viestin aihe: |
|
|
Joku kaunispäivä se tulee vielä ameritiikan lätkytin 455 kiukaalla tälle mäelle  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Takkutikka Kanta-asiakas
Liittynyt: 31 Lok 2017 Viestejä: 1243
|
Lähetetty: 08.12.2019 00:30 Viestin aihe: |
|
|
Enemmän ne hyrbidit kuluttaa ku vastaavalla ajolla kiisselit matka-ajolla. Kaveri hybridi Auriksella köröttelee alle 6 litran ja vastaavalla auriksella ja ajotavalla menisi kiisselillä alle 5. Toisella on hybridi Ravi ja ajelee reippaammin: bensiiniä meneekin +8l/100km. Urbaanioloihin nuot on tarkoitettu, jossa ajonopeudet on maltilliset ja pysähtymisiä tulee paljon.  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
RaakaRane Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2014 Viestejä: 1796
|
Lähetetty: 08.12.2019 01:13 Viestin aihe: |
|
|
Eikös täällä pitäis puhua metsästäjän kulkupelistä Mut näköjään jotkut hybridit on pinnalla.
Minusta metsätäjän kulkupeli on sellainen että vaikka se on yltäpäältä savikurassa mennään hidastelematta huonokulkuista mettätietä jossa pajukko raastaa kylkiä että vinkuna käy.. Samoin haaskatarpeet koirat , luolavehkeet ym voi huoletta heittää konttiin/tavaratilaan ..
ihme hifistelyä .. hybridit  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6967
|
Lähetetty: 08.12.2019 01:34 Viestin aihe: |
|
|
Vaikka nyt karkasikin mettäautoista tämä touhu niin aika raskas pitää olla kaasujalan että hybridi auriksen saa kuluttamaan 6 litraa satasella. Meillä oli semmoinen farkku ja kylläpä se siellä vitosen alla pyöri. Jos oikein alkoi kiinnittämään ajotapaan huomiota niin alle neljänkin saattoi päästä. Paras kokeilu oli 3,6 litraa satkulle ja se sisälsi myös moottoritietä.
Nykyinen 7 paikkanen prius plussa vie 5 henkilön+ koiran ja lattiasta kattoon tavaraa pakattuna sekä suksiboksilla, joka on täyteen ämpätty, noin 6 litraa matka-ajossa. Ilman boksia ja kesärenkailla jopa alle viiden litran on päästy keskikulutuksessa Oulusta Kittilään.
Eipä se silti paljon mettämiestä lohduta. Kaipaan niin land cruiseria. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Ekohippi Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Hel 2015 Viestejä: 3811
|
Lähetetty: 08.12.2019 01:54 Viestin aihe: |
|
|
Kulutuksesta niin tiiä, mutta ilonaiheeksi mettäpirssit halpenivat juuri tulleen tiedon mukaan noin kolmasosaan aiemmasta tilanteesta. Siis omassa kirjanpidossa nimittäin. Paikallinen autokauppia otti ja kertoi ilouutisen: Hondat eivät enää ole Vehon maahantuomia Aikanaan rouvalla (silloisella tyttöystävällä) oli 90-luvun lopun CRV ja autona pidin siitä kovin, mutta sitten mustaa pilveä elon taivaalle kerryttivät auton kulumisen myötä tarvittavat varaosat... En pysty kohoavalta verenpaineelta koko tarinaa kertomaan, mutta lopulta tilanne eskaloitui Kaivokselan Vehon päällikölle lähetettyyn sähköpostiin, jossa ilmoitin yhteistyömme loppuvan siihen paikkaan. Vaan nyt komeana pitämääni HRV-mallia voi huoletta ruveta tsiikailemaan "sillä silmällä", vai voiko? Vain noin neljäsataatuhatta kilsaa ajettuja saa liki tonniin ja kun joukossa on kuitenkin jokunen puolimiljoonaakin ajettu, niin moottorin voinee olettaa kestävän? Vaan mitenkähän noissa kuori happanee, eli pitääkö mig-liimauskoneeseen saada tingattua varakela autokauppaan mukaan? _________________ "Älä valita verojen korkeutta vaan iloitse siitä, että ne ovat nyt alhaisemmat kuin koskaan vastaisuudessa" |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Valto. Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Kes 2014 Viestejä: 3127
|
Lähetetty: 08.12.2019 03:43 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä tuollainen plug-in hybridi olisi mahtava peli. Vähän tekniikka kehittyy eteenpäin, niin tuolla tekniikalla saisi aikaan huikeita pelejä. Ei tarvita portaaliakseleita eikä lukkoja, kun joka rattaaseen saa oman sähkömoottorin. Hyvin suojattu (Panssaroitu) sähkömoottori joka akselille, niin alkaa olla autossa maavara kunnossa ja varmasti rappii joka nurkasta. Lataustolppia lisää, että saa latailla töissä ja kotona. Sillä ajaisi arkiajot huoletta ilman tankkausta. On siinä vissi ero hinnassa ajaako sitä arjen pyöritystä nurkkajuuressa sähöllä vai polttoaineella. Etenkin jos autona on joku korotetun land cruiserin kokoluokkaa oleva auto nappularenkailla. Siihen polttomoottori kaveriksi, niin ei lopu matkanteko vaikka olisi kuukauden korvessa kaukana latausasemista. Loppuunsa sen verran vähän tulee oltua sähköberkon ulottumattomissa yli 50-100km siivuja, että aivan sama jos se syö silloin vaikka 20L/100km. Tuollainen isompi maasturi vetää kuitenkin sen +10l hyvin herkästi.
Ei puutu kuin vähän lisää kehitystä akkutekniikkaan ja joku inspiraatio tehdä noita rouheampia autoja hybrideinä (teslan cybertruk on hyvä tienviitta oikeaan suuntaan, vaikka ei täyssähkönä eikä kyllä muutenkaan herätä pienintäkään omistamisen halua). Kun kehittävät vielä sellaiseen malliin nuo sähköhimmelit, että ne kestää sen miljoona kilometriä, vähintään 500tkm surutta, niin ollaan jo lähellä. Sitten täytyy vielä malttaa odotella joko lottovoittoa tai noiden vehkeiden kulumista niin vanhoiksi, että tavallisella kuolevaisella on sellaiseen varaa. Jospa vielä joku kaunis päivä itselle mieleinen hybridi olisi pihassa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 08.12.2019 10:29 Viestin aihe: |
|
|
Onhan tesloilla jo taitettu 1Gm. Ainakin kahdesti uusittiin akusto sillä matkalla.
Bollingerin tai Rivianin kuvittelisi kelpaavan metsämiehellekin, lastaa vaikka kohtalaisen aggregaatin kyytiin jos pelottaa että sähkö loppuu korvessa. Hinta jää vielä aika pitkäksi aikaa hidasteeksi.  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
t3tactical Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Elo 2004 Viestejä: 4029
|
Lähetetty: 08.12.2019 10:31 Viestin aihe: |
|
|
Haaveena on ollut saada joskus alle jenkki Pick-Up isolla dieselillä, mutta kun Andrew Camarata julkaisi äsken videon asiasta, niin en ole ihan varma asiasta enää.
Hauskan videon kohokohta on kun Andrew loppujen lopuksi pistää sisään ennakkotilauksen Tesla Cybertruckista.
Nauttikaa todellisen automiehen korjausvideosta. Kommenttikenttä ei jätä ketään kylmäksi.
https://www.youtube.com/watch?v=l-Nu4bvOFjk |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 08.12.2019 11:02 Viestin aihe: |
|
|
Jos korjailee tuollaista vanhaa pommia ja noissa hommissa niin miten mahtaa onnistua sen Teslan maksaminen lopulta. Joskin oli se paljon edullisempi kuin ajattelin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
t3tactical Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Elo 2004 Viestejä: 4029
|
Lähetetty: 08.12.2019 12:56 Viestin aihe: |
|
|
liki kirjoitti: | Jos korjailee tuollaista vanhaa pommia ja noissa hommissa niin miten mahtaa onnistua sen Teslan maksaminen lopulta. Joskin oli se paljon edullisempi kuin ajattelin. |
Mikä vanha tuo on. Vm.2003. Mulla on saman ikäinen Passatti ja yhtään ruostekorjausta ei ole vielä. Anturi- ja jarrusoppaa on ollut siitä edestä.
Ei Andrew mikään köyhä mies ole. Tekee työnsä halvimmalla mahdollisella kalustolla, jotka pitää itse korjaamalla kunnossa. Joskin kalusto on mielestäni alimitoitettua hommiin nähden ja korjaamista riittää. Nuo Pick-upit on oikeastaan vain lumihommia varten ja kärryn vetämiseen, ja kulutus on kovaa. Halvinta riittävän hyvää haalii alleen. Noihin hommiin Suomessa pitää olla 300hv traktori kolmen vuoden kierrolla.... velkarahalla, vaikka tienesti on sama. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5686 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 08.12.2019 13:07 Viestin aihe: |
|
|
RaakaRane kirjoitti: | Eikös täällä pitäis puhua metsästäjän kulkupelistä Mut näköjään jotkut hybridit on pinnalla.
Minusta metsätäjän kulkupeli on sellainen että vaikka se on yltäpäältä savikurassa mennään hidastelematta huonokulkuista mettätietä jossa pajukko raastaa kylkiä että vinkuna käy.. Samoin haaskatarpeet koirat , luolavehkeet ym voi huoletta heittää konttiin/tavaratilaan ..
ihme hifistelyä .. hybridit  |
Samalla lailla sillä hyrbiidillä voi päästellä niitä metsäautoteitä. Ei sitä ole pakko puhtaana pitää eikä risuja varoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
vekev Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Jou 2016 Viestejä: 15775
|
Lähetetty: 08.12.2019 13:30 Viestin aihe: |
|
|
Pikku Poika kirjoitti: | Joku kaunispäivä se tulee vielä ameritiikan lätkytin 455 kiukaalla tälle mäelle  | Siihen raaka viritys. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3913
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
markus77
Liittynyt: 18 Hei 2013 Viestejä: 3
|
Lähetetty: 22.02.2020 09:45 Viestin aihe: |
|
|
Mitsu outlander phev - 16 ollut nyt vajaa puoli vuotta. Kompromissi auto kaikkeen käyttöön. Myös metsälle.
3l /100km keskikulutus meillä tällä hetkellä. Matka ajossa menee ilman sähköä 7l paikkeilla.
Ei mikään oikea maasto auto mutta paremmin pääsee metsälle kun aikaisemmin astralla. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|