Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3913
|
Lähetetty: 10.04.2019 11:53 Viestin aihe: |
|
|
The mechanical all-wheel drive system on the new RAV4 2.0-litre direct injection petrol CVT model is equipped with Toyota’s first dynamictorque vectoring system with Rear Driveline Disconnect. Featuring twin couplings on the rear axle, this manages torque distribution between the left and right rear wheels to give stable performance and accurate response to the driver’s steering inputs when cornering, both in dry and slippery conditions.
Ja vanha RAV4 hybrid lähtee aina liikkeelle nelivetosähköllä. Tekee sen ihan mainiosti ainakin tähän mennessä koettuna. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Putukiffeli Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Hel 2009 Viestejä: 1636 Paikkakunta: Uusimaa
|
Lähetetty: 10.04.2019 11:59 Viestin aihe: |
|
|
euroshopperi kirjoitti: |
Ja vanha RAV4 hybrid lähtee aina liikkeelle nelivetosähköllä. Tekee sen ihan mainiosti ainakin tähän mennessä koettuna. |
Siis tää malli vai?
https://www.youtube.com/watch?v=so8JLIYc1yU _________________ Rakastiko Hannu piparia vai Kerttua? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Aktiini Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Hel 2011 Viestejä: 747
|
Lähetetty: 10.04.2019 12:15 Viestin aihe: |
|
|
euroshopperi kirjoitti: | The mechanical all-wheel drive system on the new RAV4 2.0-litre direct injection petrol CVT model is equipped with Toyota’s first dynamictorque vectoring system with Rear Driveline Disconnect. Featuring twin couplings on the rear axle, this manages torque distribution between the left and right rear wheels to give stable performance and accurate response to the driver’s steering inputs when cornering, both in dry and slippery conditions.
|
Tämä on kyllä hieno homma jos näin on! Tosin mitäpä sitä Suomessa karvalakeille mainostamankaan kun tavan "nelivedon" ostajalle toteutustapa on yhdentekevä  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Pikku Poika Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Syy 2013 Viestejä: 439
|
Lähetetty: 10.04.2019 12:38 Viestin aihe: |
|
|
Tuon myynti vähän harmittaa... sai semmosen hiilijalanjäljen aikaan että piisaa |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3913
|
Lähetetty: 10.04.2019 12:56 Viestin aihe: |
|
|
Putukiffeli kirjoitti: | euroshopperi kirjoitti: |
Ja vanha RAV4 hybrid lähtee aina liikkeelle nelivetosähköllä. Tekee sen ihan mainiosti ainakin tähän mennessä koettuna. |
Siis tää malli vai?
https://www.youtube.com/watch?v=so8JLIYc1yU |
Juuri tuo malli kyseessä. Ja aivan käsittämättömän hyvin lähtee liikkeelle, eikä sutaise yhtään. Mulla ei ole rullia pihalla ja ehkä arkitodellisuus vääristää sitten, mutta monesti tullut kokeiltua reippaaseen lumiseen ylämäkeen lähtöä, jossa etuvetoinen paikaltaan lähtee lähinnä taaksepäin. Muun muassa PRO ACE jäi hankkimatta, kun etuset jauhoi vain kuoppaa jo kesällä, ja siis molemmat etuset. Peräkärry jäi kerran umpihankeen, kun kaatopaikalle piti lähteä. Kantavuutta sillä 2000 kg ja telikärry. Ei se kyllä ensin lähtenyt Land cruiserillakaan, kun oli kaikki jarrut jäätyny kiinni. Center difflock jo sen verta auttoi, että sai sukkana vetää pihalle ja moskalla, kun hakkaa pyöränpultteja, niin aukee taas jarrut. Tuolloin RAV suti edestä ja takaa yhdellä ja nytkytti kyllä, muttei lähtenyt. Rullista saa sellaisen kuvan, ettei noilla pysty ajamaan ollenkaan, mutta arki on silti vähän parempi, kuin rullat rasvattuna. Onneksi. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Quad vadis Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Mar 2011 Viestejä: 2629
|
Lähetetty: 10.04.2019 13:09 Viestin aihe: |
|
|
Pikku Poika kirjoitti: |
Tuon myynti vähän harmittaa... sai semmosen hiilijalanjäljen aikaan että piisaa |
No todennäköisesti uuden sähkövispilän rakentaminen ja periferiaan raahaaminen saastuttaa enemmän kuin tuolla maailmantappiin ajaminen  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
petsupaa Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Lok 2008 Viestejä: 496 Paikkakunta: Helvetistä länteen
|
Lähetetty: 10.04.2019 16:03 Viestin aihe: |
|
|
Vm. 2011 Rav4 bensa ajossa ja hyvin on omat metsästysreissut näissä talousmetsissä hoituneet. Vene nousee luiskasta hyvin ja vaunu ei tunnu perässä juuri ollenkaan. Eihän tuo mikään tykki maantiellä ole ja kulutus on miehekästä, mutta tänä lumisena talvena osasin arvostaa etenemistä. Umpiseen tuolla on turha lähteä. Kakkosautona oli kymmenkunta vuotta Rj-70 Landcruiser ja sillä meni sellaisista paikoista, että nyky Hiluxit oli vaikeuksissa. Kesänakkina Ravissa on All-terrainit eli pitoa löytyy. Kompromissinä ihan ok, kilsoja vuodessa yli 40tkm. _________________ Märkä pyyhe on kuin täyteen räitty nenäliina. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3913
|
Lähetetty: 13.04.2019 18:09 Viestin aihe: |
|
|
Aktiini kirjoitti: | euroshopperi kirjoitti: | The mechanical all-wheel drive system on the new RAV4 2.0-litre direct injection petrol CVT model is equipped with Toyota’s first dynamictorque vectoring system with Rear Driveline Disconnect. Featuring twin couplings on the rear axle, this manages torque distribution between the left and right rear wheels to give stable performance and accurate response to the driver’s steering inputs when cornering, both in dry and slippery conditions.
|
Tämä on kyllä hieno homma jos näin on! Tosin mitäpä sitä Suomessa karvalakeille mainostamankaan kun tavan "nelivedon" ostajalle toteutustapa on yhdentekevä  |
No kun tarkkaan lukee esitettä, niin mud, sand, rock asetukset on vain CVT vaihteistolla bensakoneella. Eli käsivaihteinen taitaa sitten olla joku vanhempi systeemi. En tiedä tuosta enempää, mutta CVT on mainio ajettava kyllä. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
tait Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 06 Mar 2004 Viestejä: 70
|
Lähetetty: 13.04.2019 22:19 Viestin aihe: |
|
|
Tuo RAV hybridi on 4veto vain lähtöavusteinen tuskin ajetaan kilometri mitalla nelivedolla,ei riitä virta,olen ymmärtänyt |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3913
|
Lähetetty: 14.04.2019 15:20 Viestin aihe: |
|
|
tait kirjoitti: | Tuo RAV hybridi on 4veto vain lähtöavusteinen tuskin ajetaan kilometri mitalla nelivedolla,ei riitä virta,olen ymmärtänyt |
No aikalailla väärin olet ymmärtänyt. Siinä tuotetaan generaattorilla virtaa sähkömoottoreille ja max tehoa ei ole tarpeen ottaa koskaan ulos ajeltaessa normaalia neliveto ajoa. Ainakaan en pysty kuvittelemaan tilannetta, jossa CVT vaihteisella pystyy ajamaan kaasu lattiassa mettätiet läpeensä. Mulla oli joskus 80 luvun lopulla Hiacen paku pyöreillä umpioilla ja sen teho oli 67 hv. Eli sama, kuin RAV4 takapään sähkömoottorilla. Etupään sähkömoottorin teho on yli 100 kW. 50 kw oli siis riittävä liikuttamaan Hiacea siihen aikaan normaaliajoa. Taitaa vaatia melko paljon vielä lisää lueskelua Hybrid synergy drive tekniikasta, ennenkuin pystyy ymmärtämään Toyotan hybridistä mitään.
Ja takana on jo muutama 100 000 km hybridi AWD autoilla. 2 Lexuksen RX:ää ja nykyisellä RAV4 awd hybridillä tulee just 45 000 km täyteen. Seuraava awd hybridi tulee kuukauden päästä alle.
RAV4 awd hybridissä on oikeestaan 3 sähkömoottoria, joista yksi on generaattori. Edessä 104 kW takana 50 kW ja generaattorin tehoa en tiedä. Uudessa mallissa on tullut muutoksia ja bensakone on 176 hv ja takamoottori 40 kW. Eli ovat huomanneet, että taakse riittää hyvin pienempikin moottori. Vanhaan Hiaceen verraten varmaan ihan kohdallaan vielä noinkin. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Viimeinen muokkaaja, euroshopperi pvm 07.05.2019 23:52, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5686 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 14.04.2019 17:06 Viestin aihe: |
|
|
tait kirjoitti: | Tuo RAV hybridi on 4veto vain lähtöavusteinen tuskin ajetaan kilometri mitalla nelivedolla,ei riitä virta,olen ymmärtänyt |
Selvästi on kyllä kerrottu, että virta ei tule loppumaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Metsänvaltias Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2011 Viestejä: 238 Paikkakunta: Ilmajoki
|
Lähetetty: 18.04.2019 22:31 Viestin aihe: |
|
|
Hiluksi lähti afrikaan konekiväärin alustaksi ja itse tuli haettua niillä rahoilla lj70.
Tiedä syteen vai saveen, mutta hiluksiin olisi runko pitänyt tehdä uusiksi taakse ja pellit ainakin oviin ja lavanreunaan. Ei muuta kuin hiluksille jaksamisia afrikkaan Ajamalle ne sen sinne kehui vievänsä... no leimaa oli marraskuulle asti lunastettuna.
Lj oli ruosteeton ainakin vielä olen siinä uskossa minkä myyjä antoi, tekniikka vaatii vähä huoltoa. Vesipumppu oli vuotanut kotimatkalla vähän ja nyt näyttäisi myös kytkimen pääsylinteri vuotavan. Apukuskin s-lasi alkasi jo toiminaan kun tänään pajoitin. Oli joku mennyt katkaisijan päässä sivareilla johtoja läheltä....Seuraavaa vikaa odottaessa, mutta tekniikkan kanssa pärjää paremmin kun ruosteen.
Moottori oli kz1-t mikä oli vaihdettu pellin alle.
Alla 33 tuuman mutikat, mutta 35:set boggerit sopii pyörimään.
Jos edellinen omistaja tunnistaa niin toivon yv:tä niin saadaan taas yhdelle nick:lle kasvot  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
olavikuulapää Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Jou 2016 Viestejä: 2174 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 18.04.2019 22:38 Viestin aihe: |
|
|
Onnea uudelle autolle
Ei tojotaan mitään vikoja tule  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Metsänvaltias Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2011 Viestejä: 238 Paikkakunta: Ilmajoki
|
Lähetetty: 18.04.2019 22:50 Viestin aihe: |
|
|
Näinhän se on.. usein kun huoltaa ei ole mitään vikaa
Mutta tuo alumiinikansi ei mitenkään lujasti säväytä tuossa 3l moottorissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
pikkuhornet Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Maa 2008 Viestejä: 2524
|
Lähetetty: 02.05.2019 11:38 Viestin aihe: |
|
|
Kaveri olisi tilannut uuden Suzuki Jimnyn, muttei niitä saa ennen vuotta 2021. Menee kaikki suuriin maihin. Jätti haaveet sikseen. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|