Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Boar Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Hel 2005 Viestejä: 460 Paikkakunta: ihme pajatso
|
Lähetetty: 14.09.2005 11:34 Viestin aihe: |
|
|
Ite kuletan aina jos nään etukäteen linnun tulevan nii pyssyä sen edellä, mulle semmonen mtri joka kymmenelle metrille ennakkoo on sopiva, en tiijä pysähtyykö pyssy ammuttaessa, voi olla mut silti linnut tippuu... Ja haulikko ampuu usein yli, koiran haukussa istuvaa lintua on minunki tähdättävä jaloille! _________________ Jos tyyppi jaksaa tarpeeks metässä mörnöttää,niin aina sieltä vaan joku ärvöke ammuttavaks löytyy.. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
juhatapio Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Elo 2005 Viestejä: 2803 Paikkakunta: eteläpohjanmaa
|
Lähetetty: 14.09.2005 11:38 Viestin aihe: |
|
|
Jospa vielä pari sanna tähän asiaan , kukkaa kuullu sellasta sanontaa,"piippu ampuu mutta perä tekkee osumat" tarkottaapi sitä että haulikolla ammutaan vaistolla vähä samaan tyyliin ku osotettas sormella jotakin noin karrikoiden sanoen ja tällöin kannattaa pikusen panostaa peränkin sopivuuteen, monissa haulikois on jo tännään säätöpaloja perän pituuden ja pudotuksen säätöihin ja ne aika ussein meille tavalliselle immeisille piisakin
ja oikiastaan riittää että saadaan jyvät näkyyn sopivasti peräkkäin, tästä meenki aasinsiltaa pitkin tähän ylävoittoseen käyntiin jolla tarkotetaan sitä että haulikoll tähdättäis samanlailla kuin luodikolla ja jolloin iskemät on tähtäyspisteen yläpuolella, asia on justiisa näin muttako haulikolla ei ammuta niinku luodikolla vaan pidetään molemmat silmät auki ja ja haetaan perän säädöillä haluttu osumapiste, tässä muutamia vinkkejä:pitempi perä, osumat ylempänä ja päinvastoin,perälevyn kulmaa taas muutamalla saadaan osumapistettä muutettua ylös tai alas, konsteja on monia ja tästä vois vaikka kirjottaa kirjan ja on kirjotettukki mutta toss noi kaks tärkeintä jotka tul ekkuna mielleen!!  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Hunter.Man Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.10.2005 12:15 Viestin aihe: |
|
|
No voisko joku tietävä sanoa esim. teerelle sen ennakon vaikka tuonne 30m päähän. _________________ Erankavijat.netin Babo
Riista.fi:n PasiN |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
KyyhkyKiller Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.10.2005 14:32 Viestin aihe: |
|
|
Menkää ratalle ampuun niin opitte ennakot  _________________
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Hunter.Man Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.10.2005 14:43 Viestin aihe: |
|
|
KyyhkyKiller kirjoitti: | Menkää ratalle ampuun niin opitte ennakot  |
No perkkele! On radalla käyty mutta ainut asia minkä oon oppinu, on se että rahaa menee paljon kiekkoihin. _________________ Erankavijat.netin Babo
Riista.fi:n PasiN |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
hankipoika Vieras
|
Lähetetty: 16.10.2005 15:02 Viestin aihe: |
|
|
riippuu panoksista ja supistajasta myös tuo ennakon otto |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
guest Banned
|
Lähetetty: 16.10.2005 21:29 Viestin aihe: |
|
|
Minä olen ampunut sorsia siten, että sivusuunassa lentävään sorsaan olen ampunut hieman nokan eteen. Edestäpäin lentävään sorsaan olen ampunut enempi vaistolla ja sekin onnistui, mutta kun vaihdoin haulikkoa sorsat ei enää putoa niin hyvin kuin ennen.
En varmaan opi enää ampuman sorsia tällä uudella haulikolla yhtä hyvin kun osuin vanhalla pyssyllä, joten pitää vaan tyytyä huonompaan tulokseen. Kiekot kyllä särkyy kuten ennenkin, mutta metsästys ei oikein suju. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jazka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.10.2005 10:22 Viestin aihe: |
|
|
Eipä sitä kukaan varmaan kattele että ''kuinkaspaljon tuohon pitää ottaa ennakkoo kun pohjoistuuli puhaltaa 7m/s ja sorsalla on nopeutta 60km/h Ittellä ainakin osuu enemmän kun ampuu vaistolla. Ennen mulle oli suoraankohti tulevat varmoja pudotuksia, mutta enään ei osu niihin millään nyt täytyy olla ns. ''sivukiekko'' että osuu
Mutta jos jollakin on tuo ''Lintumetsästystä Ruotsalaisittain'' video niin siinähän näytetään se ''svingi'' hidastettuna että kuinka se kuuluis mennä.  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
guest Banned
|
Lähetetty: 17.10.2005 12:06 Viestin aihe: |
|
|
Ruottalaisten linnunmetsästys ei jostain syystä oikein kiinnosta sen enempää kuin Italialainen päällekkäispiippuinen laatuhaulikkokaan.  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jazka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.10.2005 14:51 Viestin aihe: |
|
|
Juujuu.. no pointtina mulla olikin se että siinä näytetään ''svingi'' hienosti. Ja onhan itse video muutenkin ihan hyvä.. ainoa vaan ettei siitä saakelin sössötyksestä saa yhtään mitään selvää!  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jyynä Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 26.10.2005 22:26 Viestin aihe: |
|
|
guest kirjoitti: | Ruottalaisten linnunmetsästys ei jostain syystä oikein kiinnosta sen enempää kuin Italialainen päällekkäispiippuinen laatuhaulikkokaan.  |
kiinnostaa se nyt enempi ko venäläinen ykspiippunen _________________ ... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Poffo Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 27.10.2005 18:15 Viestin aihe: |
|
|
Pojjaat kyllä se luonto opettaa ennakon. Liian monta kertaa kun ohi ammut niin alkaa keskittymään. Vanha nyrkkisääntö oli että jos et ensimmäisellä osu, niin ota puolet enemmän ennakkoa. Olikohan se niin että 95% riistalaukauksista menee takaa ohi.? paikallaan olevaan vähemmän ennakkoa ku poikittain lentävään.  _________________ Recon: Fair play- Never!! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
fnanson Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 27.10.2005 21:33 Viestin aihe: |
|
|
menkää sporting-radalle etes kerran elämässä ja ampukaa rauhallisesti ja ajatuksen kanssa,pitäs olla improvisoitua...ai,niin,eihän sitä voi osua,ku ei ammu paikkalilla
Lähetetty: 14.09.2005 11:38 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
juhatapio sanoi:
pitempi perä, osumat ylempänä ja päinvastoin,perälevyn kulmaa taas muutamalla saadaan osumapistettä muutettua ylös tai alas,
mitenkähän se muuten osumapiste nousee,ku perää jatkaa ja perälevyn kulmaa muuttamalla on sama vaikutus?eli mikä ero on osumalla ja osumapisteellä?meniköhän joku mulla nupissa sekaisin !
onhan joskus yliampuvia haulikoita vaikka kiskoa ei olisi ns. näkyvissä yhtään...mistäs se johtuu? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jamson Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.10.2005 18:53 Viestin aihe: |
|
|
ite ei tule oikeen aateltua nuita ennakoita... taviaki vaan sinne päin. Nyt huomasin että taka jää melkosesti ku teeriä sattu suolille ja liitivät metikköön.... mutta siihen löytyy lääke, ampumarata!  _________________ Ne on hyviä hommia |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
762-39 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.10.2005 07:51 Viestin aihe: |
|
|
jamson, allekirjoituksesi on ristiriidassa "tunnustuksesi" kanssa.
Eihän siinä paljosta ole kyse jos teereen kuitenkin käy - voi olla että matkaa on vähän liikaa ja hauliparvi ei ole tarpeeksi tiheä jne...
Kun ammut teertä, ja se liitää siivillä lyömättä niin kauas kuin näet, useita kymmeniä metrejä, se löytyy usein kuolleena vatsallaan, siivet levällään siitä mihin se lopuksi laskeutuu.
Löytäminen on joskus yllättävän vaikeaa, lintu ei vaan "satu silmään"... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|