Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
mikko81 Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hei 2006 Viestejä: 3285 Paikkakunta: Heinola
|
Lähetetty: 12.04.2016 22:41 Viestin aihe: |
|
|
Se kitkarengas on kuitenki jokseenki eriasia ku nuo ympärivuotiset, jotka vastaa liukkaan kelin ominaisuuksiltaan ihan perus kesärengasta, eli ei pidä sitten hiventäkään jäisellä tiellä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
ukemi Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Tam 2012 Viestejä: 340
|
Lähetetty: 12.04.2016 23:07 Viestin aihe: |
|
|
mikko81 kirjoitti: | Se kitkarengas on kuitenki jokseenki eriasia ku nuo ympärivuotiset, jotka vastaa liukkaan kelin ominaisuuksiltaan ihan perus kesärengasta, eli ei pidä sitten hiventäkään jäisellä tiellä. |
Hyvin nuilla tuntu etelän talven pärjäävän vaikkei niitä lamelleja mahottomasti olekkaan ja vesijäätähän se täällä yleensä liukas sillon on. Ei siis minkäänlaista eroa vuoden/parin vanhoihin kitkoihin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
äRPee Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 2821
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Hunter-J Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 30 Syy 2007 Viestejä: 20 Paikkakunta: Satakunta
|
Lähetetty: 20.04.2016 21:59 Viestin aihe: |
|
|
[quote="havu"]Olikos kellään kokemuksia Nokian Rotiiva AT -kumeista?
On. Ravissa on alla ollut jo yhden kesän... Hyvät on ajettavat ja ei pidä mielestäni suurta meteliä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
poikamehto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Mar 2006 Viestejä: 2238 Paikkakunta: Koillismaa
|
Lähetetty: 21.04.2016 21:31 Viestin aihe: |
|
|
se tuo vannetukun rengaslaskuri sitte ei ihan oikeata tulosta välttämättä anna... mulla piti 2.6cm muuttua halakasia vaan taitaa n.6cm olla toellisuus... huomenna katotaan miten mahtuu alle.....  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
xdrive Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Maa 2013 Viestejä: 242
|
Lähetetty: 21.04.2016 23:07 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä Vannetukun laskuri varmaankin pitää paikkaansa, sehän on pelkkää matematiikkaa. Mutta kun lukee renkaan kyljestä lukemat ja laittaa kaksi eri valmistajan rinkulaan vierekkäin voi kokoero ihmetyttää. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
juhis.t Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Tou 2009 Viestejä: 534
|
Lähetetty: 22.04.2016 11:47 Viestin aihe: |
|
|
vannetukun laskuri pohjautuu stro lukemiin, todellisuus sit voi renkailla olla muuta, kun mitan kanssa leikkii. Varsinkin pinnatut maastokuviot n. 4-5cm korkeemmat kuin stro lukema. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
poikamehto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Mar 2006 Viestejä: 2238 Paikkakunta: Koillismaa
|
Lähetetty: 22.04.2016 14:49 Viestin aihe: |
|
|
jep, tuon reilu 4cm oli eroa halakasijassa. eli siis parisenttiä vaan heitti tuo laskuri. "hyvin" meni vielä alle...  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
xdrive Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Maa 2013 Viestejä: 242
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
äRPee Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 2821
|
Lähetetty: 22.04.2016 19:03 Viestin aihe: |
|
|
Hyvä juttu että mahtui. Nyt sitten kerrot mikä nakki ja missä koossa ja missä vehkeessä?
poikamehto kirjoitti: | jep, tuon reilu 4cm oli eroa halakasijassa. eli siis parisenttiä vaan heitti tuo laskuri. "hyvin" meni vielä alle...  |
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
äRPee Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 2821
|
Lähetetty: 22.04.2016 19:50 Viestin aihe: |
|
|
Rait, bongasin sen jo, dänkjuu. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
wata Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Mar 2012 Viestejä: 2033 Paikkakunta: North carelia
|
Lähetetty: 23.04.2016 09:24 Viestin aihe: |
|
|
Mihin autoon ja mitkä pyörät poikamehto hommas? _________________ ”Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestä aivan varma." |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
poikamehto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Mar 2006 Viestejä: 2238 Paikkakunta: Koillismaa
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
VeturiVille66 Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Tam 2005 Viestejä: 4774 Paikkakunta: Nääsmaa
|
Lähetetty: 09.03.2017 21:23 Viestin aihe: Re: City-maasturi erä- ja yleiskäytössä |
|
|
Lahtinen kirjoitti: | City-maasturi erä- ja yleiskäytössä
Tästäkin asiasta on varmaan keskusteltu, muttei ainakaan omaan silmään ottanut varsinaista topikkia.
City-maasturi on mielessä pyörinyt yhtenä vaihtoehtona. Ymmärrän kyllä, että City-maasturit eivät ole mitään ”oikeita maastureita”, vähän samaan tyyliin kuin kolmenollakasista ja hirviaseesta puhuminen samassa lauseessa.
Nykyisellään ollaan kuitenkin pärjätty sillä Opel Vectralla, joten ainakin itse olettaisin että jokainen City-maasturi on eräkäytössä vähintään tuon veroinen.
Käyttötarkoitushan on se, että niitä metsätiekilometrejä tulee hyvin rajallinen määrä vuodessa, pikemminkin puhutaan sadoista kilometreistä ja mihinkään ultimatepaikkoihin ei ole edes tarkoitus koittaa. Samoin eteen saattaa tulla jonkin verran trailerin kanssa pelaamista. Tällöin auton maantieominaisuudet painottuvat loppuviimeksi melkoisesti.
Mikäli olen ymmärtänyt, niin suosituimpia ovat tässä kategoriassa:
Honda CR-V
Toyota RAV4
Onko jollakin eräkäytöstä kokemuksia ”paljon parjatuista” City-maastureista? Onko noissa minkäänlaista kytkettävää nelivetoa, vai onko koko homma automatiikan varassa?
Esimerkiksi omassa Avensiksessa on kaikenmoista ajonvakautusta ja luistonestoa ja voin hyvin kuvitella, että noista on lumisella metsätiellä pelkkää haittaa, onneksi ainakin toiselle löytyy poiskytkentä. Kai vastaavat syteemit on City-maastureissakin?
Yksi mielenkiintoinen vaihtoehto paperilla olisi Suzukin Vitara, tuossa on käsittääkseni myös ”hidas neliveto”. Jotenkin kuvittelisin, että moinen voisi olla hyvä vaikka traileria jyrkästä luiskasta nostettaessa?
Uskoisin useammallakin metsämiehellä olevan City-maasturin eräkäytössä ja pikku hiljaa aika taitaa olla kypsä, että sen kehtaa myöntääkin.
Minkälaisia kokemuksia on City-maastureista kertynyt ja mikä on saanut ko. merkkiin ja malliin päätymään? |
Köyhien Ihmisten Auto eli KIA Sorento.
Diesel ja vanhempaa mallia.
Ajattelin olla hiiskumatta asiasta, mutta koska auto kestää ja kestää vuodesta toiseen, niin voinhan jo vihdoinkin vinkata asiasta muille. Koska näyttää siltä että ajan auton loppuun. Eli ainakin toiset kymmenen vuotta.
Mahtava ostos on ollut. Hyvin pärjännyt mettällä ja herraskainen kyyti ajella maantiellä pitkää matkaa. Äänetön. Hyvä ajaa.
Ei vikoja. Vain kuluvia osia vaihdettu.
Rungollinen takatuuppari kytkettävällä nelivedolla ja alennusvaihteistolla. Maavaraa on riittävästi.
Maisema vaihtuu ja kukkaro pysyy kurissa. Suosittelen.
Uutta en huolisi. On enemmän juurikin Citymaasturi. Etuvetoinen, itsekantava kori jne.
No, tämä on mun kokemukseni ja mielipide. Jollakulla voi olla muunlaisia mielipiteitä ja kokemuksia. Autotkin voi olla enemmän ja vähemmän yksilöitä, vuosimallista ja käytöstä riippuen.
Osta pois. Mun ei oo myynnissä. _________________ Pumppaaminen on kivaa.
Asuuhan ne ihmiset iglussakin.
Muija on ihan peräänkatottava... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
tapsakansa Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Hei 2010 Viestejä: 1931 Paikkakunta: Gone America
|
Lähetetty: 10.03.2017 11:36 Viestin aihe: |
|
|
ukemi kirjoitti: | mikko81 kirjoitti: | Se kitkarengas on kuitenki jokseenki eriasia ku nuo ympärivuotiset, jotka vastaa liukkaan kelin ominaisuuksiltaan ihan perus kesärengasta, eli ei pidä sitten hiventäkään jäisellä tiellä. |
Hyvin nuilla tuntu etelän talven pärjäävän vaikkei niitä lamelleja mahottomasti olekkaan ja vesijäätähän se täällä yleensä liukas sillon on. Ei siis minkäänlaista eroa vuoden/parin vanhoihin kitkoihin. |
Mä olen näistä aivan eri mieltä.
Kesärengas on liukkaalla aivan eri sarjassa kuin AT-rengas. Se M+S-merkintä on siinä kyllä ihan syystä...
AT-rengas on liukkaalla vielä hieman huonompi kuin vuoden-pari ajettu Pirelli Ice Zero kitka.
Mielipiteitähän nämä toki on, mutta mulla on tällä hetkellä maasturissa uusi AT-rengas, Bemarin citymaasturissa parivuotiaat Pirellin Ice Zerot ja kolmannessa autossa kesärengas. Tuossa lumisella tiellä kokeilemalla ei tarvitse noita kolmea verrata keskenään juurikaan..niin eri viivalla ovat.
Myönnetään, en ajaisi AT-renkaalla talvella. No Hanko-Turku-seudun lumimäärillä ehkä, kun pitää järjen päässä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|