Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Sarvikuono Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Tam 2008 Viestejä: 9694 Paikkakunta: Suuri tyhjiö keskellä ei-mitään
|
Lähetetty: 21.04.2015 22:16 Viestin aihe: |
|
|
Vaan sanokaapa pöljälle, ko pitäs uutta kiesiä syyskuulle tilailla.
Skoda yeti vai octavia?
Kumpaisellakin 4x4 2.0 TDI mun vaihtoehtona. Pääasiallinen käyttö työajot kylillä ja maakunnissa arjen merkeissä, pitäs mahtua 3 lasta ja kamat tarvittaessa, ja liikkua peräkärrykin. Ja kala/mettähommissa sitten kurjemman kelin aikaan pitäs päästä lumessa ja kurassa, ei nyt mitään lappilaisten surmanajoa, mutta sanotaanko että nuotiopaikoille.
Ja joo, octavia on tylsä massakampe eikä erotu, so fucken what. Niin on yetikin. Mutta niin se tahtoo tälleen tässä hintaluokassa olla. _________________ Video meliora proboque deteriora sequor. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6964
|
Lähetetty: 21.04.2015 23:20 Viestin aihe: |
|
|
Ehottomasti ocu. On tavaratilaa ja mahtuu porukka mukaan. nappaat siihen huonontien paketin mikäli nykyisin saa eikä maksa paljoa.
Sillä pääsee jo kohtuudella notskille.
Velipojalla on tuommoine scoutti versio. Ihan uuden karhia ja en millään muotoa sanoisi tylsäksi tai arkipäiväiseksi kamppeeksi. Sillä oli aikaisemmin Audin Q5:n ja meinasi että scoutti on kaikinpuolin parempi. Vastaavilla koneilla ja muutenkin kaikilla mahdollisilla varusteila. Audin sisätilat paljon pienemmät. Heillekkin tuli kolmas mukula niin loppui audista tilat.
En miettis minuuttiakaan yetiä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 27348
|
Lähetetty: 21.04.2015 23:51 Viestin aihe: |
|
|
oc on kontiltaan yllättävän kapea, ensimmäinen kottero mihin ei kiväri sovi poikittain konttiin,,, molemmin puolin kotelot jotka vie tilan
en hirveästi viitti kehuskella koko autoa, mutta menettelee, neliveto on ok mutta maavara jousien päiden kohalla surkea,,,vaikka on se korotus paketti ja mahdollisimman isot pyörät.
pientä kuliailua ilmeisesti sähkö puolella,,, mitä ilmeisemmin turpo pelaa miten sattuu tyhjäkäynti jää joskus muutaman sata ylös,,, lämppärin säätö pelaa jos pelaa yleensä käy reippaasti sisältä kuumana ennenkuin lähellekkään asetteluun. (ei -15 tai kylmemmillä)
noh viimetalven menetteli ku keula tukossa ja sitä ilmastointia pidin aina ku mahollista,,,,melkoinen ero lasien aukipysymisessä.
nii jäi sanomatta, pieni lisäkuorma tiettyy heti 3 nuolukiveä peräkontissa vaikutti ku kärry olis ollu. mutta sitte taas kyllä täysi lasti kulkee samaan (4 aikusta + kamat)
Miten lie sitte jos erityyppiset jouset,,,kaiketi saa monenmoisia.
talven kaupunkiajolla kelpaa di ihan reilusti. johtusko sieltä sähköpuolelta?
Ja viellä,,, olen kuullu väitteitä että oc menee paremmin ku CRV, mutta se ny kyllä on täyttä soopaa jos on vastaavat renkaat ja tasaveroset kuskit. Mettäkavereilla on usealla CRV kuten myös tyttärelläni joten olen kokeillu. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
harrim Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 03 Tam 2010 Viestejä: 62 Paikkakunta: Ristiina
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
harrim Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 03 Tam 2010 Viestejä: 62 Paikkakunta: Ristiina
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3830 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 22.04.2015 08:38 Viestin aihe: |
|
|
Henkilökohtaisesti en uskaltaisi lähteä yli kolmellakympillä onneani kokeilemaan ton uusimman portterin kanssa. Aika villiä huhua kuulunut noista kakslitraisista diiseleistä, automaatin kanssa puhumattakaan. Kahdella tutulla on tommoset manuaalina, nelivetoja molemmat, ja mitä olen seurannut nyt hetken, tuntuu että yleinenkin laatu olisi jo laskenut verraten edelliseen malliin. Kunhan noista karttuu maailmalla kokemusta enemmän, näkynee sitten onko noille huhuille katettakin.
-11 mallin oculla oon jonkun tuhannen kilometriä ajanut, ja on se kyllä kaikinpuolin ahdas auto. Lähinnä kapea. Epäilen että passatti on varmaan paljon isompi, onhan se ihan eriluokan auto muutenkin. Ocussa etupenkit ovat tukevat, mutta jos on yhtään leveä selkä, varsinkin lyhemmillä ihmisillä, on se liian kapea yläosastaan. Siinä oli 1,6L diiseli, ihan pirteä eikä neljällä aikamiehellä ja kontti täynnä oikeestaan huomaa painoa niinkuin pensakoneella. Alavääntöä on volkkariksi hämmästyttävän paljon. Kovalla pakkasella ei paljoa ulos tarvii katella. Ei meinaa riittää potku lämppärissä, ei ilmastoinnin kanssakaan. Ihan hyvän tuntuinen auto, mutta semmonen vispilä se on ajaa. Pieni auto vaan on pieni auto, ja volkkarin sukuisten autojen ohjaustuntuma ei ole koskaan parantanut tuota tuntumaa.
Ot: Jos joku volkkari on ylittänyt odotukset ajotuntumallaan, oli se vuoden -96 ruosteen syömä pätkä diisel polo! Hämmästyttävän hyvä ajaa. Ajoin sen savosta pirkanmaalle, lisäksi ehdin sillä kaupungissa muutaman kerran pyöriä. Ei olisi siitä akvaariosta uskonut. Sanoinpahan siksi ettei jollekin jää käsitystä että mollaan volkkareita ihan periaatteestakin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
harrim Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 03 Tam 2010 Viestejä: 62 Paikkakunta: Ristiina
|
Lähetetty: 22.04.2015 08:51 Viestin aihe: |
|
|
Eikä muutenkaan tuo Vag laatu nykyään ole kehutvaa ainakaan Noissa bensa vehkeissä olluit hieman liikaa ongelmia mutta jos omistajana ei joudu maksumieheksi. Q5 pensoissa 2kpl koneetvaihtoon =Öljynkulutus korkea. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
harrim Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 03 Tam 2010 Viestejä: 62 Paikkakunta: Ristiina
|
Lähetetty: 22.04.2015 08:53 Viestin aihe: |
|
|
Kaverille kun tuota 4wd Hiace suositteli .Kommentoi että ollut todistamassa kun pihaan kiinni jäi yksipyörä suti tyhjää siinä meni luottamusniihinkin.
saati sitten umpiseen. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
harrim Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 03 Tam 2010 Viestejä: 62 Paikkakunta: Ristiina
|
Lähetetty: 22.04.2015 08:54 Viestin aihe: |
|
|
Kaverille kun tuota 4wd Hiace suositteli .Kommentoi että ollut todistamassa kun pihaan kiinni jäi yksipyörä suti tyhjää siinä meni luottamusniihinkin.
saati sitten umpiseen. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3830 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 22.04.2015 09:04 Viestin aihe: |
|
|
Nooh, miten se nyt on. Ei hiacen neliveto ole idioottivarma jokapaikassa. Itse olen jäänyt kahdesti kiinni ja kerran ollut paikassa jossa joutui lapioimaan parikymmentämetriä ylämäkeen että pääsi, kun lunta oli pohjaa myöten ja se oli sen verran jäässä, ettei se etusten edessä mennyt kasaan.
Kiinni jäin kun istui taka-aksenlinsa varaan ja jäi takset ilmaan, ja toisen kerran märkään peltoon, kun oli kaikki pyörät tukossa, pieni pysty tinkama jonka päälle oli päästävä päästäkseen takaisin kovalle, ei siitä noussut ja kaivoi neljä kuoppaa, joka pyörän alle, joista yksi oli matalampi, eli toisen etusen veto katkesi aina jossain vaiheessa. Onneksi oli raktori samalla pihalla. Tuota peltoa se kulki loivaan ylämäkeen liiraillen ihan hyvin, mutta tuo penkka oli liikaa, ja märkä multa on kuin limaa.
Olen ymmärtänyt että hiacen peräkin kuluu, ja sen jälkeen voi käydä niin että vain toinen pyörii helposti, ja kaiketi samoin keskitasauspyörästön monilevykin voi kulua, ja silloin kait etusilta voi loppua veto vaikka kokonaan, en ole varma mutta näin oletan. Toisekseen käytettävillä öljyillä
ON enemmän kuin iso merkitys noiden toiminnassa! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
harrim Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 03 Tam 2010 Viestejä: 62 Paikkakunta: Ristiina
|
Lähetetty: 22.04.2015 09:40 Viestin aihe: |
|
|
Hivenen ihmettelen tuota kiinnjääntiä luulis et kuitenkin ruopis edes kahdella, kohtuu uusi oli tuokin hiace ollut. Lieneekö joku maanantai kappale
vai muu vika . |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 27348
|
Lähetetty: 22.04.2015 10:29 Viestin aihe: |
|
|
Gerberos,
puhut vispilästä,,, heti tuli mieleen takapään kallistuksen vakaajat ym tuet, siellä on liuta tankoja, joista ainaki omaan tuli pienellä välyksellä / puslien pettämisellä melko venkula ja rauhaton takapää,,,,, kannattee tarkkoa huolella, periaatteessa pyörää sivuttain punomallaki voi huomata.
Ilmastoinnin pitäis olla päällä kuukausittain jotta haju haitoilta vältyttäs ja uskon myös siihen ulos näkymiseen vaikuttavan ett on kuivempaa ,,mikäli kuivain kunnossa. Omalla kokemuksella ero melkoinen kun eka talvella en älynny asiaa, olin jo melko kypsä koko kotteroon.
Nyt näyttää 2v ja 50tuhanne jälekeen ettei tarvi vaihtaa, ei vaan voi hyväksyä että hinta lähes puolittunu 18 pinnassa oli ja nyt tiukkaa 10 saada vaihossa, 150ajettu, vois sanoa että pikkasen vithauttaa ku en kokeillu ensin CRV:tä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6964
|
Lähetetty: 22.04.2015 11:07 Viestin aihe: |
|
|
Kyllähän se autojen hinnan tiputus on niin nopeaa että oikein välillä hirvittää. Pitäs löytää semmoinen kohtuu hintainen kampe jolla voisi ja maltaisi ajella sitten useamman vuoden putkeen. Eivät vain tahdo autoliikkeet maksaa juuri mitään kun käy vaihtoa ehdottelemassa.
Paras tai paremminkin surkein tarjous hiacesta oli 11500€ kun kyselin vaihtoa vanhempaan ja enemmän ajettuun maaturiin. Minusta tuo on aika vähän jos omalla on ajettu vasta 75 tuhatta kilometriä ja vuosimalli on 09. Kyllä siinä autokuume laskee kun käy keskustelemassa kauppiaan kanssa.
Kummasti alkanut hiace tuntumaan taas ihan soivalta kamppeelta ja varsinkin kun lumet lähti.
Sen verran satsasin rahaa maasto-ominaisuuksiin että huollon yhteydessä säädätin keulaa korkeammalle niin hieman parani maavara ja nyt kun on kesärenkaat pykälän korkeammat niin kummasti saa ajella routavaurioiden yli ilman kummempia sydämmentykytyksiä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tapiok ***
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 6933
|
Lähetetty: 22.04.2015 12:16 Viestin aihe: |
|
|
Pohjola kirjoitti: |
Ilmastoinnin pitäis olla päällä kuukausittain jotta haju haitoilta vältyttäs ja uskon myös siihen ulos näkymiseen vaikuttavan ett on kuivempaa ,,mikäli kuivain kunnossa. Omalla kokemuksella ero melkoinen kun eka talvella en älynny asiaa, olin jo melko kypsä koko kotteroon.
|
Miten sen auton ilmastoinnin saa talvella päälle, kun se ei suurimmassa osassa autoja kytkeydy päälle kuin esim. +5 lämpötilaa lämpimämmissä olosuhteissa. Valo kyllä kojelaudassa palaa, mutta ilmastointikompura ei ole oikeasti toiminnassa pakkaskelissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 22.04.2015 12:27 Viestin aihe: |
|
|
Tapiok kirjoitti: | Pohjola kirjoitti: |
Ilmastoinnin pitäis olla päällä kuukausittain jotta haju haitoilta vältyttäs ja uskon myös siihen ulos näkymiseen vaikuttavan ett on kuivempaa ,,mikäli kuivain kunnossa. Omalla kokemuksella ero melkoinen kun eka talvella en älynny asiaa, olin jo melko kypsä koko kotteroon.
|
Miten sen auton ilmastoinnin saa talvella päälle, kun se ei suurimmassa osassa autoja kytkeydy päälle kuin esim. +5 lämpötilaa lämpimämmissä olosuhteissa. Valo kyllä kojelaudassa palaa, mutta ilmastointikompura ei ole oikeasti toiminnassa pakkaskelissä. |
Olen käyttänyt siihen kauppakeskusten lämpimiä halleja, kun omaa autotallia ei ollut.
Joissain autoissa, kuten subarun dieselit talvella ilmastointi toimii ilmalämpöpumppuna, eli pyöriin väärin päin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|