Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Jbear Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.02.2015 16:49 Viestin aihe: |
|
|
Peltsu kirjoitti: |
Tarkoittiko tuo viimeinen heitto, sitä mitä minä pahoin pelkään, että asioista pitäisi lopettaa puhumasta niitten oikeilla nimillä sen takia että ylivoimainen enemmistö on tietämättömiä ja ymmärtäneet asian väärin ? |
Kuinka vanhaan kieleen pitäisi peltsun mielestä kehitys loppua. Puhuttasko vielä vikaarista ja fatabuurista. _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10612 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 26.02.2015 17:11 Viestin aihe: |
|
|
Jaan kyllä Peltsun tuskan. Oikein sieluun vihloo, kun etelämmiehet puhuvat tyhmyyttään/tietämättömyyttään
naakimisesta, vaikka oikeasti tarkoittavat riistan houkuttelua äänen avulla... _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Peltsu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.02.2015 17:39 Viestin aihe: |
|
|
Tämäkin päivä piti nähdä että kun ylivoimainen enemmistö on väärässä, se on oikeassa ja alunperin oikeassa oleva vähemmistö onkin tynnyrissä kasvanut.
Jotenkin tässä tulee mieleen että jos on pienenä vähemmistöryhmänä tynnyrissä niin sieltä sentään jokainen voi kurkistella laidan yli ja katsella ympärillensä. Mutta kun ylivoimainen enemmistö on tynnyrissä niin vain pinon päällimmäiset yltävät nähä reunan yli ja loput 99% on liiskaantuneena pohjalle. Ja jos ylhältä jotain valuukin alaspäin, ei se koskaan saavuta alimpia kerroksia. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Nuuska Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.02.2015 18:52 Viestin aihe: |
|
|
Peltsu kirjoitti: | Nuuska kirjoitti: | Peltsu kirjoitti: | Nuuska kirjoitti: | Jos ylivoimainen enemmistö käyttää sanaa jossakin merkityksessä, niin sanan merkitys on juuri se, vaikka se olisi aikaisemmin tarkoittanut muuta. |
Ja v...ut. Jos ylivoimainen enemmistö on käsittänyt asian väärin, opetelkoot asiat uusiksi ennenku rupiavat neuvomaan. |
Tynnyrissä kasvanut tarkoittaa juuri tätä  |
Tarkoittiko tuo viimeinen heitto, sitä mitä minä pahoin pelkään, että asioista pitäisi lopettaa puhumasta niitten oikeilla nimillä sen takia että ylivoimainen enemmistö on tietämättömiä ja ymmärtäneet asian väärin ? |
Ei vaan sitä, että täytyy ymmärtää, että kommunikaation tärkein edellytys on käsitteiden yhtäpitävyys. Ja sitä, että vakiintuneet käytännöt, jotka löytyvät mm. aiemmin linkatun kielitoimiston sivuilta, toimivat verrattomana apuna kun haetaan sanoille samoja sisältöjä.
Tynnyrissä kasvanut ei tunne, tai ei välitä tuntea, käyttämiensä sanojen merkitystä kommunikaatiossa. Tynnyrissä kasvanut ei siis ole ajan tasalla.
Huolimattomuus, sanojen roiskinta sinnepäin on sitten oma ongelmansa. _________________ Sako, Riihimäki, Suomi
ABU, Svängsta, Sverige |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Coltiainen Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Peltsu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.02.2015 23:11 Viestin aihe: |
|
|
Nuuska kirjoitti: |
Tynnyrissä kasvanut ei tunne, tai ei välitä tuntea, käyttämiensä sanojen merkitystä kommunikaatiossa. Tynnyrissä kasvanut ei siis ole ajan tasalla.
|
no sittenhän ylivoimainen enemmistö on kasvanut siellä tynnyrissä kun puhuvat rosnasta tarkoittaen sillä jotain mitä se ei ole. Eivät ole siis ajantasalla. Taikka puhuvat hankkivansa kodan, jollaista he eivät ikinä ole nähneetkään, eli eivät taaskaan ole ajantasalla. Minä sen sijaan käytän sanoja juurikin siinä merkityksessä mikä niillä on ollut ko. sanan keksimisen alkuajoista ihan tähän päivään asti.
en jaksa uskoa että sivistys mitataan sillä että ei osaa puhua asioista niitten oikeilla nimillä. ettei tässä nyt vain olisi pikkuoravasyndrooma kyseessä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jbear Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.02.2015 23:21 Viestin aihe: |
|
|
Peltsu kirjoitti: | Nuuska kirjoitti: |
|
no sittenhän ylivoimainen enemmistö on kasvanut siellä tynnyrissä kun puhuvat rosnasta tarkoittaen sillä jotain mitä se ei ole. Eivät ole siis ajantasalla. Taikka puhuvat hankkivansa kodan, jollaista he eivät ikinä ole nähneetkään, eli eivät taaskaan ole ajantasalla. Minä sen sijaan käytän sanoja juurikin siinä merkityksessä mikä niillä on ollut ko. sanan keksimisen alkuajoista ihan tähän päivään asti.
en jaksa uskoa että sivistys mitataan sillä että ei osaa puhua asioista niitten oikeilla nimillä. ettei tässä nyt vain olisi pikkuoravasyndrooma kyseessä. |
SINÄ siis tiedät mitä on kodalla tarkoitettu aikojen alusta asti. hiukan epäilyttää. Ties vaikka joskut kota ois tarkoittanut kaatunuttta puuta jonka alla on ollut hyvä taukopaikka. _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Supe Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.02.2015 08:37 Viestin aihe: |
|
|
Jos ei rosna nimityksestä puhuttaisikaan niin kyllä kota on ollut luontaiskiertoa harjoittavien kansojen asumus pohjoisessa aika pitkään ja laajalla alueella tästä itään ja uudellakin mantereella. Sen nimi tietysti vähän vaihtuu kielen mukaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Nuuska Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.02.2015 09:57 Viestin aihe: |
|
|
Yksi Kuolajärven lapinkylän talvikylistä sijaitsi Talvikotakankaalla, Sallan Pyhätunturin lähellä. Siis 1600-1700 luvuilla. _________________ Sako, Riihimäki, Suomi
ABU, Svängsta, Sverige |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.02.2015 10:07 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä se kota sana on ollut käytössä läpi maan,sen verran kota-alkuisia paikannimiä vilisee pitkin Suomea. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Finnbatt Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.02.2015 17:18 Viestin aihe: |
|
|
Kylläpäs mä sainkin sopan aikaiseksi... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
esteri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.02.2015 19:05 Viestin aihe: |
|
|
Finnbatt kirjoitti: | Kylläpäs mä sainkin sopan aikaiseksi... |
Minä jo ootin että se tuo jäleltä pyytäminen eli naakiminen sen saisi aikaan...  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jokotai Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 27.02.2015 20:54 Viestin aihe: |
|
|
esteri kirjoitti: | Finnbatt kirjoitti: | Kylläpäs mä sainkin sopan aikaiseksi... |
Minä jo ootin että se tuo jäleltä pyytäminen eli naakiminen sen saisi aikaan…  |
Vai olisiko kuitenkin näin, että se naakiminen on hiipimistä No joo ei enää enempää löylyä tähän hommaan.
Sen verran piti Finnbatille vielä sanoa, että Kivelältä löytyy käteviä Eberlestockin valmistamia asekoteloita rinkan kylkeen jos tarvetta on.. Kannattaa ottaa heti suosiolla reilu koko, koska ei se pyssy sieltä kantaessa tipu, mutta hanka sulloa varsinkin ison optiikan kanssa pyssy sinne sisälle jos on liian nafti>(onkohan Suomalainen sana).
Asehan tekee rinkasta epätasapainoisen, koska sen mielellään laittaa lähelle selkää, eli rinkan sivulle. Mutta asia on helppo korjata, kun sijoittelee muut raskaammat tavarat toiselle sivulle, esim. kirves, majoitus, ym.
Vielä kun vähän sekoitan pakkaa. Kaveri kantoi viime syksynä, reilun viikon reissulla, kaikki tavaransa isossa Ortliebin vesitiivissä säkissä, missä on olkaviilekkeet, eikä kertaakaan valittanut, että olisi ollut huono kantaa. Toki se ei nyt valita muusta, kun jos viinat loppuu
Toivottavasti löydät tarpeitasi vastaavan kantovälineen tai kantovälineet kerralla 
Viimeinen muokkaaja, Jokotai pvm 28.02.2015 03:35, muokattu 2 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Peltsu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.02.2015 22:43 Viestin aihe: |
|
|
Pitäisköhän se selvittää mitä tuo naakiminen tarkemmin on. Vai uskaltaako tässä... joku vielä tulee ja naulaa tynnyrin kannen kiinni kunnolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
MPOulu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.02.2015 22:50 Viestin aihe: |
|
|
Peltsu kirjoitti: | Pitäisköhän se selvittää mitä tuo naakiminen tarkemmin on. Vai uskaltaako tässä... joku vielä tulee ja naulaa tynnyrin kannen kiinni kunnolla. |
Luulen että heiluri tietää mitä naakiminen tarkoittaa... niin mä muuten kaadoin mun rähinäpullon viemäriin _________________ Soft core hunttaaja |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|