Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Osmosaali Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2012 Viestejä: 1715 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
Lähetetty: 16.03.2014 10:18 Viestin aihe: |
|
|
Jaahas! Sitä aletaan pelaamaan tollasta peliä! Ei niitä kieliä nyt noin vain voi vaihdella keskenään!!
Onnittelut onnistumisesta!! _________________ MIKÄ? MISSÄ?  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Mikasa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.03.2014 17:45 Viestin aihe: |
|
|
Tänään ois tarkotus illalla käydä koittamassa jos kettuja pilli kiinnostais-
Ketään muu käynyt lähiaikoina? Millai liikkunut? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Mc-manteli Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Lok 2007 Viestejä: 3606 Paikkakunta: Länsirannikko
|
Lähetetty: 21.03.2014 17:53 Viestin aihe: |
|
|
Toissailtana samalle setille 2 kettua. Tosin erinäisistä kohelluksista johtuen kumpaakaan ei ammuttu. Matkat 25 ja 60m..
Tänään illasta revanssia kunhan myräkkä loppuu.. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Osmosaali Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.03.2014 19:53 Viestin aihe: |
|
|
Pari ehtoota sitten napsahti tunnin sisään kaksi kettua pillillä eräksi.
Eka 10min puhaltelun jälkeen.. Pillinä Crit 'r Call PeeWee. Tuli n. 15m päähän ennen kuin haulikolla päätin leikin.
Seuraava n. 1km päässä edellisestä.
Kaksi kertaa kerkisin pilliin hönkäistä kun kettu pisteli kieli poskella pellon yli kohti.
Pillinä sama kuin ekassa ja leikki loppui samaan matkaan samoin välinein. _________________ MIKÄ? MISSÄ?  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tony Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.03.2014 20:56 Viestin aihe: |
|
|
Mitä noita pillejä olen kuunnellut niin jotenkin tuntuu et sillä se kettu tulee mihin itse uskoo eikä kannata ostaa iooläjää erillaisia pillejä.Joku lintuja matkiva ja sit toi jänis niin noilla kahdella luulisi pärjäävän.Siis vähä niin kuin uistimissa sillä tulee mihin uskoo  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Mc-manteli Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Lok 2007 Viestejä: 3606 Paikkakunta: Länsirannikko
|
Lähetetty: 21.03.2014 22:15 Viestin aihe: |
|
|
Tony kirjoitti: | Mitä noita pillejä olen kuunnellut niin jotenkin tuntuu et sillä se kettu tulee mihin itse uskoo eikä kannata ostaa iooläjää erillaisia pillejä.Joku lintuja matkiva ja sit toi jänis niin noilla kahdella luulisi pärjäävän.Siis vähä niin kuin uistimissa sillä tulee mihin uskoo  |
Noita jänisrääkyjäkin on vain sen seittämäntoista erinlaista ja kaikissa erinlainen sävy äänessä, on pakko ostaa kaikki, tuunata ja testata kaikki muutamaan kymmeneen kertaan. Sitte löytyy se mieluisin ja tietää mitä kannattaa kantaa mukana..  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tony Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.03.2014 22:56 Viestin aihe: |
|
|
Mutta sama pilli eri käyttäjä niin sointikin on varmaan erillainen  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Mikasa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.03.2014 18:15 Viestin aihe: |
|
|
Tänään taas uusi yritys jos ees näkis ketun se ois jo saavutus |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Kipaost Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.03.2014 14:00 Viestin aihe: |
|
|
Eilen tuli modattua pillejä ja pakko sanoa että ainakin omaan korvaan soundit parani paljon.
Crit 'r Call standardin vakiokielen vaihdoin hennonpaan ja ääni parani heti.
NP:hen vaihdoin cc standardin keskijäykän kielen ja parani myös.Tämä on asennettu väärin päin eli leveämpi pää kärkeen.
Yllätys oli paljon kehuttu syco tweety jossa on halkaistu kieli.
Siihen tein niin että käänsin kielen "väärin" päin eli halkaistu osuus tyveen niin että jäi pikkasen halkaistua kieltä näkyviin ja ohensin noin millin molemmilta sivuilta kieltä.
Kuitenkin niin että jäi leveämmäksi mitä orkkis halkaistu pää.
Tuo tyveen jäänyt pieni pätkä halkaistua päästää hieman ilmaa ulos joten tulee hieman pikanttiä itkua sekaan. Sitä säätelemällä voisi vielä säätää soundeja lisää.
Tuli nami ääni! Nyt on pakko sanoa että on sycossa soundi kohdillaa. Jos nyt kettu ei juokse saavasta raiskaamaan on se jo kumma.
Ei muuta kuin testiä ja testiä....  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Osmosaali Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.03.2014 20:30 Viestin aihe: |
|
|
Lyccå till!!
Voi sitä riemua kun se eka kettu napsahtaa ja vielä itse viritetylle pillille!! _________________ MIKÄ? MISSÄ?  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Mikasa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.03.2014 15:20 Viestin aihe: |
|
|
Voisit pistää pari ääninäytettä  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Kahvipannu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.03.2014 17:04 Viestin aihe: |
|
|
Tony kirjoitti: | Mitä noita pillejä olen kuunnellut niin jotenkin tuntuu et sillä se kettu tulee mihin itse uskoo eikä kannata ostaa iooläjää erillaisia pillejä.Joku lintuja matkiva ja sit toi jänis niin noilla kahdella luulisi pärjäävän.Siis vähä niin kuin uistimissa sillä tulee mihin uskoo  |
Näin se varmaan on  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Osmosaali Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.03.2014 20:52 Viestin aihe: |
|
|
Osmosaali kirjoitti: | Lyccå till!!
Voi sitä riemua kun se eka kettu napsahtaa ja vielä itse viritetylle pillille!! |
Ja sitten ampuu vielä ohi..  _________________ MIKÄ? MISSÄ?  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Kipaost Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.03.2014 22:27 Viestin aihe: |
|
|
Osmosaali kirjoitti: | Osmosaali kirjoitti: | Lyccå till!!
Voi sitä riemua kun se eka kettu napsahtaa ja vielä itse viritetylle pillille!! |
Ja sitten ampuu vielä ohi..  |
Kiitos vaan!!! Pitää sanoa että tuli tärinät kyllä niin pahasti että en ois uskonut. Huh että tuli kettu silmille niin lujaa ettää hätääntyy siinä.
Mukava reissu viritetyllä pillillä takana. Eka reissu siis ja alkoi ok. Passiin,odottelua 5 min ja Osmonaalin opin pohjilta pari hentoista mutta elävää lyhyttä sarjaa. Kauris pomppasi peltoon kuin ohjus 80 metrin päässä.
Pari hentoista rauhallista mutta elävää sarjaa lisää ja kaksi kaurista lisää pällistelemään. Niitä siinä katselin ja puhalsin vielä pari hentoista sarjaa. Aikaa oli kulunut noin 2 min.
Kettu toljottaa etu vasemmalla 60-70 metrin päässä. Pudotan pillin ja alan kääntämään asetta. Tuki ei anna myöden ja kettu toljottaa. Kivan pilliä maasta ja vedän hennon ulinan. Kettu tulee kuin nato ohjus kohti,käännän tuen,ukon ja pyssyn.
Kettu stoppaa about 30-40 metrin päähän. Kauhea tärinä ja tykytys ukolla päällä,laukaus ja kettu lähti niin pirusti juoksuun. Pummi perhana...
Mutta oli mahtava kokemus ja ei nyt niin kauheasti enää ota päähän. Homma alkoi toimimaan niiin kuin pitää ja pillin viritys auttoi. On hyvät soundit.
Toisessa paikkaa oli muuten hiljaista mutta sain viirupöllön kiertämään kierroksen ympärilläni noin 2 metrin korkeudella. Pelkäsin jo että käy kohta röllipukuun kiinni.
Mutta yhtä kaikki,homma alkaa sujumaan ja sitkeys sekä pähkäily palkitaan.
Tässä kohtaa on pakko lausua iso kiitos "oppi-isälleni" Osmonaalille joka on minua jaksanut auttaa ja neuvoa.
Tämän illan päänavaus oli pitkälti noiden neuvojen ja ohjeiden ansiota!
Siis suuri kiitos Osmonaali!!
EDIT:Ja kello eli ketun ilmestyessä 19.15 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
JokuUkko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.03.2014 08:18 Viestin aihe: |
|
|
Kannattaa kehittää joku narusysteemi siihen pilliin ettei tarvii maahan pudottaa Ettei tarvii tehä turhia liikkeitä jos vielä päättääkin puhaltaa lisää... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|