Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 05.02.2014 13:59 Viestin aihe: |
|
|
Uudessa Honda CR-V:ssä 16,5cm, eli jatkuvasti matalenee.
http://exaktaprinting.se/honda/2013/crv_sept/CRV_fi/#/52/
Uusi Forester 22cm.
Vanhankin voi tuohon korottaa helposti, vaikka renkaat vaihtamalla ja siitä lisää nuukasti palikoilla..
Nyt voisi nuo muut kinnerit jättää tästä ketjusta ja jatketaan alkuperäisellä aiheella. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 05.02.2014 14:01 Viestin aihe: |
|
|
Selailin eilen vm. 2012 tekniikan maailmasta talviautovertailua (henkilöautot). Siinä oli n. tusinan verran autoja (Audi A6, BMW116, Ford Focus, WW Beetle, Suzuki Swift, Peugeot 508....isoja ja pieniä autoja). Kaikista oli mitattu myös maavarat. Keskimääräinen maavara oli 14cm...niitä oli suurin osa. Matalin oli 13cm ja korkein 15cm. Eli tuota 14cm voinee pitää normaalialustaisen henkilöauton maavarana? Monissa Audeissa ja Bemareissa on usein sport alustaa tms...madallus on tyypillisimmin 20-30mm. Eli sporttivarustellut autot on sitten ehkä keskimäärin maavaraltaan n. 11-12cm. Ainakin VAG tuotteissa saa myös ns. "huonon tien pakettia", jolloin taas alustaa on korotettu se 20-30mm. Usein varsinkin Skodan 4x4 Octaviat on usein varustettu tällä alustalla. Silloin maavara on 16-17cm. "Citymaasturikategoriassa" taisi olla sellainen keskimääräinen maavara n. 18cm. Suurin osa taitaa olla tuollaista, osa alle ja muutama yli (mm. Subarut on usein yli....jotain 20-22cm maavaralla vai mitä ne on?) _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6964
|
Lähetetty: 05.02.2014 14:06 Viestin aihe: |
|
|
Skodassa on huonontien paketilla 15,5 cm:ä ja edellisessä mallissa oli 16,5 cm:ä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 05.02.2014 14:29 Viestin aihe: |
|
|
Toinen metsämiehiä kiinnostava Subarun malli Outback: Maavara 20cm |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
VKK Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Tou 2004 Viestejä: 3306 Paikkakunta: "Mauser-maa"
|
Lähetetty: 05.02.2014 14:41 Viestin aihe: |
|
|
Berkele kirjoitti: | VKK kirjoitti: | Rouvan mielestä CR-V 2 on korimalliltaan käytännöllisempi kuin Outback. Ja tilavampi kuin Forester. Eipä siinä taida järkipuheet auttaa, kun hänen arkiautokseen hankinta kuitenkin tulee. Pitänee ostaa ikioma Subaru sitten kun lakkaa köyhtymästä. Jos ei CR-V käytössä positiivisesti yllätä..  |
On se maalima mallillaan, ku akat jo autoistaki joillaki päättää. Varaudu sitten pettymään. CRV:llä on turha yrittääkään edes niihin paikkoihin, mihin vaikka 80-luvun henkilöautoillakin pääsee. |
20cm näyttää olevan tuon 02-06 CR-V:n mahavara. Riittää lumisille mettäteille hirvijahtikäyttöön mainiosti.
En ole maasturista mitään puhunutkaan. Maasturista kaukana on myös Subarun kaikki mallit. Vain paria kotimaan markkinoilla olevaa laitetta voidaan puhutella oikeaksi maasturiksi; G-mersua ja Land Rover Defenderiä. Loput on niitä satumaastureita.. _________________ "I believe in ammunition" -Bob Leckie |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 05.02.2014 15:14 Viestin aihe: |
|
|
Joo. Tuollaisella 20cm maavaralla menee jo hyvin. Ja jos rouvaa ei haittaa niin valitsee vähän karkeampia renkaita alle (ehkä myös hiukan normaalia korkeampia) niin taas meno paranee. Vaikka ei olisi ns. "jatkuva neliveto" niin jos se vaan jotain vetoa kytkee taakse vaikka viiveelläkin niin auttaa varmaan 70% tilanteista mihin 2 vetoinen on jäänyt kiinni. Kun ostat käytettyä niin käy kunnolla koeajamassa, että se neliveto pelaa. Nyt talvella se on aika helppo juttu kokeilla onneksi  _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 27348
|
Lähetetty: 05.02.2014 15:46 Viestin aihe: |
|
|
jep, jotain tuntumaa on crv vastaan oktavia, samalta istumalta tein kaupat itelle neliveto oktavian ja likalle crv:n.
viikkoa myöhemmin sain hakea crv:n ja siitä asti oikeastaan harmttanu etten itellekki ottanu crv:tä .
kyseessä on juurikin -06 malli likalle, ku kaver sanoi että hällä oli 06 ja vaihto 07 ja kuukaudern päästä takasin 06:seen, noh oli siinä eri koneet yms. sekä ne pohjan tuuliohjaimet jne.
suparu on varmaan "parempi" mutta hintavampi ja minulla pomppas etenki kytkimestä ja muutamasta seikasta koneen suhteen.
ja on ihan turhaa puhua että tavallinen keskiverto on parempi tai samaankaan pääsevä ku crv. kyllä on paljon tilanteita missä kaks veto vaan heittää menemästä, ei aina tarvi ajatella sitä että onko mahasta kiinni. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
EsaP Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2006 Viestejä: 1284 Paikkakunta: Paimio
|
Lähetetty: 05.02.2014 16:15 Viestin aihe: |
|
|
Tuossa edellistalvi oltiin tauolla tien Y-haarassa. Aura oli jättänyt siihen keskelle lumisen penkan. Parkkeerattiin kolme autoa siihen lumiseen kolmioon. Yksi kavereista lähti Tojotan Land Cruiserilla eteenpäin pois ja minä Foresterilla siitä vierestä. Suuri yllätys oli kun CR-V ei suostunut etenemään . Joutui lopulta pakittamaan pois. Honda oli tuota 02-06 mallia ja mulla 99 Forester. Olin aina pitänyt tuota autoa ihan täysverisenä maasturina. Omistaja kiroili, että ei uskalla ajaa mihinkään pahempaan paikkaan kun menee aina lapiohommiksi. No, minä kyllä ajoin noihin paikkoihin ja taisi se Hondamieskin olla Foresteria heijaamassa joskus  _________________ Tämmöst tänään ja huomenna sitte jotain ihan muuta. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
TRYKON Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Syy 2006 Viestejä: 280
|
Lähetetty: 05.02.2014 17:11 Viestin aihe: |
|
|
Tuo renkaiden suurentaminen on huono vaihoehto sittarien maavaran korottamiseksi. Välitys kasvaa ja se ennestäänkin pitkä ykkönen vaan pahenee. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 05.02.2014 17:14 Viestin aihe: |
|
|
TRYKON kirjoitti: | Tuo renkaiden suurentaminen on huono vaihoehto sittarien maavaran korottamiseksi. Välitys kasvaa ja se ennestäänkin pitkä ykkönen vaan pahenee. |
Se on totta, mutta jos ostaa sellaisen jossa on alennusvaihde..  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
burningman Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Tam 2014 Viestejä: 182
|
Lähetetty: 05.02.2014 17:28 Viestin aihe: |
|
|
Subarun ja crv.n ero on huikea crv on kesäauto en lähtisi maastoon.
Lada Niva maastoon ja ei tarvi sääliä.
Mettäkone vinssillä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Fighterman Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Tam 2013 Viestejä: 1118 Paikkakunta: 100kunta
|
Lähetetty: 05.02.2014 19:04 Viestin aihe: |
|
|
Onhan tuo uuden crv:n 16,5cm citymaasturiksikin täysin naurettava kun perus corollas on 15cm  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5681 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 05.02.2014 19:10 Viestin aihe: |
|
|
Fighterman kirjoitti: | Onhan tuo uuden crv:n 16,5cm citymaasturiksikin täysin naurettava kun perus corollas on 15cm  |
Näin on. Käytännössä Honda pelasi itsensä ulos viimeisessä versiossa tästä pelistä.
II-mallin CR-V oli vielä ihan kelvollinen vehje citymaasturiksi ja täytti paikkansa omissakin tarpeissa.
III-malli (07-12) oli jo heikompi. 07-09 noihin ilmoitettiin maavaraksi 18,5 cm ja 09 lähtien 17,5cm dieselin osalta. Omasta -08 mallista mittailin ja siinäkin vakiorenkailla 18 cm oli niin ja näin, löytyikö sitä. Neliveto sen sijaan oli parempi vs. II-malli. Näin molemmilla ajaneena ja eri olosuhteissa kokemuksia keränneenä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 27348
|
Lähetetty: 05.02.2014 19:34 Viestin aihe: |
|
|
meillä ku tuo talvikeli on niin harvinainen nii, kait se sillä on meidänki seuran porukoilla tuo crv ylivoimaisesti yleistynein kottero.
mutta toki me haemme sitten mönkkäreillä ruhot ku tiet loppuu,,,,
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9683
|
Lähetetty: 05.02.2014 22:01 Viestin aihe: |
|
|
VKK kirjoitti: | Vain paria kotimaan markkinoilla olevaa laitetta voidaan puhutella oikeaksi maasturiksi |
Miten ne määritellään? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|