| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.06.2013 23:44 Viestin aihe: |
|
|
Kunollista hanskaa olekkaan,itte joutuu senkin tekemään,sopivasta luurankohanskasta sormiosa ja suksisauvan rannekkeesta ranneosa,on noissa kaupan tekeleissä niin onneton rannehihna että se on jo v...lua. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
iivariiso Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.06.2013 01:13 Viestin aihe: |
|
|
En tiiä kehtaako tätä kertoa , mutta ensimmäisen hanskan ostin tietenki Erätukusta. Toinen tuli tuon jousen mukana ja on kyllä huomattavasti laadukkaampi. Sitäkin kyllä piti jo vähän muokata . Tuo Ahman linkittämä hanska voisi olla seuraava jota kokeilla.
Vaimo meinasi että tämäkin halpa ja hieno harrastus muuttuu meikäläisen kohdalla väline urheiluksi. Kaikkia ne keksii.  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
JOM Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 27.06.2013 03:00 Viestin aihe: |
|
|
| Kyllä tuolla linkitetyllä hanskalla luulis olevan kulutuskestävyyttä enemmän kuin millään perus nahkakäsineellä. Alkoi repeillä heti sormien saumoista kun vein oman jousitreenailuni pitkäaikaiseksi. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Kuhmon Ahma Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.06.2013 07:22 Viestin aihe: |
|
|
Minulla on halpa luurankohanska, jossa suurin ongelma on sormituppien pyöriminen sormissa. Lähes jokaisen laukauksen jälkeen joutuu asentoa korjaamaan
Olen ampunut myös läpällä (Saunders pak tab). Läpän kanssa saa mielestäni paremman ankkuroinnin ja laukaisun. Metsällä ehkä ei hanskan veroinen.. _________________ Metsästys ei ole harrastus vaan elämäntapa |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.06.2013 10:50 Viestin aihe: |
|
|
Paljain sormin saa parhaan laukaisun,alle 40# jousella voi vielä ampua suht helposti mutta jo 45# ampuessa alkaa sorminahkat kirvellä,mutta jospa näpit pikkuhiljaa karaistuvat. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
iivariiso Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.06.2013 16:34 Viestin aihe: |
|
|
Tänään ammuin ihan muistin virkistämiseksi puolituntia. Tuo uusi hanska on selkeästi parempi vaikka vähän sormen ympärillä suojat pyöriikin. Pari viimeistä sarjaa ammuin 18 metristä ja osuminen muuttui heti haastavammaksi. Kaikki laukaukset pysyi kuitenki taulussa ja jousen vetokin tuntui paljon helpommalta. En tiiä oliko ensimmäisellä kerralla sen verran jännitystä pelissä että tuntu pahemmalle. Antaa sormien palautua.
Aika koukuttava harrartus ja helppo harjoitella kun ei tarte ku pihalle kävellä.
Nuo nuolet jää helvetin tiukkaan tuohon solumuoviin kiinni. Onko tuohon mitään parannus keinoa? Tänään varsinkin jäi tosi tiukkaan ja johtui vissiin kosteasta ilmasta. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Jbear Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.06.2013 16:43 Viestin aihe: |
|
|
| iivariiso kirjoitti: |
Nuo nuolet jää helvetin tiukkaan tuohon solumuoviin kiinni. Onko tuohon mitään parannus keinoa? Tänään varsinkin jäi tosi tiukkaan ja johtui vissiin kosteasta ilmasta. |
yksinkertaisesti
http://nuolivilla.nettisivu.org/
Tai itsetehtynä. _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.06.2013 20:37 Viestin aihe: |
|
|
Auton ovien tiivistesilikonituubi on näppärä,sipaisee viisi-kuusisenttiä nuolenkärkeen ja irtoaa hyvin. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 28.06.2013 12:26 Viestin aihe: |
|
|
Minulla on kumikenkiin tarkoitettua silikonia spray-pullossa, ajanee saman asian. Jos joku muukin tuota ainetta suihkuttelee, niin kannattaa tehdä se ulkona tai muuttuu lattia luisteluradaksi! _________________ Metsästys ei ole harrastus vaan elämäntapa |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
iivariiso Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.06.2013 15:45 Viestin aihe: |
|
|
| Tuo silikonispray oli kyllä oikein toimivaa tavaraa. Nuolet lähtee todella helposti pois solumuovista. Tunteroinen tuli taas ammuskeltua ja urakka helpottui huomattavasti kun ei tarvinnut taistella nuolia irti. Kiitoksia. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
iivariiso Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.07.2013 17:57 Viestin aihe: |
|
|
Pikkuhiljaa homma etenee ja osumat paranee. Tässä pari päivää ammuskeltu 22 metristä ja kohtuu hyvin saa nuolet jo kasaantumaan tuoltakin matkalta. Välillä tulee ihan hyviä sarjoja ja sitten joku ihmeen herpaantuminen ja se pilaakin sitten nipun. Sormet on parantuneet ja tänäänkin tuli ammuskeltua toista tuntia mutta paremmat sormisuojat pitää hommata. Häiritsee suojien pyöriminen aika paljon.
Kokeilin pari kertaa ampua 27 metrin matkalta mutta aika paljon muuttuu kaarevammaksi lentorata nuolella. Ollaanko nyt tämän minun jousen järkevän ampumamatkan ulkopuolella? Kuinka suuri ero on esim. 55# ja tämän minun 45# välillä näissä lentoradoissa? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.07.2013 01:40 Viestin aihe: |
|
|
Riippuu jousen rakenteesta,minulla on kaksi Uusitalon Jussin väsäämää lonkkaria ja toinen on selkeästä nopeampi,käytetyista puulajeista ja rakenteesta johtuen.
Itse en koe lentoradan kaarevuutta ongelmana,matkan kasvaessa kasvaa virheiden merkitys,se on mielestäni lentoradan kaarevuutta suurempi ongelma.
Reilusta 20 metristä jos osuu niin se jo riittää jousimetsästykseen vallan mainiosti,pidemmiltä matkoilta harjoittelu parantaa kyllä väkiselläkin ampumatekniikkaa,itsekkin ammun aina välillä yli 30 metrin matkoilta ihan perustekniikkaa treenatakseni.
Eilinen kisakierros ositti varsin selkeästä mihin pitkä tauko johtaa,perusasiat ovat hallussa,kuin pyörällä ajoa,mutta tasaisuus puuttuu,sen saavuttaa ampumalla,mielellään päivittäin. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
iivariiso Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.07.2013 05:37 Viestin aihe: |
|
|
Minä oon pidentänyt tuota ampumaetäisyyttä aina parin päivän välein ja tavoite on tuossa terassin reunalla. Siihen on matkaa taululta 32 metriä ja olisi mukava ammuskella tuolta matkalta. Nyt vain alkoi tuntumaan että jousessa ei välttämättä riitä puhti tuolle matkalle. Olisihan se mahtava ammuskella terassilta vielä tälle kesälle. Kuukausi takaperin tuntui vielä aika mahdottomalta ajatukselta.
Mikä olisi hyvä vastakaarijousi seuraavaksi hankinnaksi? Tuo halppis on kyllä ollut ihan kohtuullinen hankinta mutta nälkä kasvaa syödessä. Ajattelin ensin Bearin Jousia seuraavaksi kokeilla, mutta nyt on alkanut tuntumaan että oisko jotain parempaa markkinoilla. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Kiul Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.07.2013 09:05 Viestin aihe: |
|
|
| iivariiso kirjoitti: | Minä oon pidentänyt tuota ampumaetäisyyttä aina parin päivän välein ja tavoite on tuossa terassin reunalla. Siihen on matkaa taululta 32 metriä ja olisi mukava ammuskella tuolta matkalta. Nyt vain alkoi tuntumaan että jousessa ei välttämättä riitä puhti tuolle matkalle. Olisihan se mahtava ammuskella terassilta vielä tälle kesälle. Kuukausi takaperin tuntui vielä aika mahdottomalta ajatukselta.
Mikä olisi hyvä vastakaarijousi seuraavaksi hankinnaksi? Tuo halppis on kyllä ollut ihan kohtuullinen hankinta mutta nälkä kasvaa syödessä. Ajattelin ensin Bearin Jousia seuraavaksi kokeilla, mutta nyt on alkanut tuntumaan että oisko jotain parempaa markkinoilla. |
Hakematta tulee mieleen, että tarkkuuden puute ei ole paunoista kiinni.
Monet IFAA ampujat ampuvat alle 45# jousilla ja siellä sentään ammutaan reilustikin pitemmiltä matkoilta kuin tuo 32 m. Ja lonkkariluokassa ihan puunuolilla vetävät.
Nuolten valinnalla saa myös sitä 'vauhtia' aikaiseksi, jos sellaista kaipaa. Tuo sopivien puunuolien etsiminen on sitten oma juttunsa, josta varmaan osaajilta saa neuvoja, mutta jos 'tuloksia' haluaa, niin nuolisetinkin tulee olla ns. 'timmissä'.
Riippuen sitten vähän, mikä on tavoite, kannattaa myös niitä 'tyyliseikkoja' miettiä. Jos tavoite on metsästää, niin silloin saattaa olla kannattavaa ampua 'vaistolla' ja pitäytyä vähän lyhyemmissä matkoissa. Jos tavoite on sitten ampua tarkasti pidemmiltä - usein tunnetuilta- matkoilta, niin sitten kannattaa harkita jousen nostamista 'pystyyn' ja kärjellä 'tähtäämistä'. Käytännössä kaikki pitkiä matkoja ampuvat 'kilpa-ampujat' ampuvat tällä tyylillä noita IFAA ja WA kisoja. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 07.07.2013 12:22 Viestin aihe: |
|
|
Vähän yli 2 vuotta olen ammuskellut ja vielä ovat pysyneet matkat alle 20 m. Pääosin harjottelen 8-15 m matkoilta. Koska harjoittelen pienriistan metsästystä varten, on tällä taitotasolla vielä turha unelmoida pitemmistä matkoista. _________________ Metsästys ei ole harrastus vaan elämäntapa |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|