Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
astalo Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Lok 2004 Viestejä: 6040
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 14.06.2013 09:59 Viestin aihe: |
|
|
Korotuksen pykälä:
5 §
Auton korkeuden muuttaminen
"1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton alustan korkeuden muuttaminen jousia säätämällä, takomalla tai vaihtamalla taikka asentamalla jousen ja akselin väliin tai jousen korin puoleiseen kiinnityspisteeseen asianmukaiset korotus- tai madalluskappaleet. Korkeutta saa muuttaa verrattuna pyörien keskiöön enintään 51 mm, M1G-luokan tai N1G-luokan ajoneuvoissa kuitenkin enintään 77 mm. Auton kokonaiskorkeuden lisäys yhdessä mahdollisen korin korottamisen ja renkaiden muutoksen kanssa saa olla enintään 100 mm, M1G- tai N1G-luokan ajoneuvon kuitenkin enintään 150 mm. Sellaisella akselistorakenteella, jossa jousituksen korkeuden muutos vaikuttaa oleellisesti pyörien asentokulmiin, varustetun auton alustaa ei kuitenkaan saa korottaa." |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 14.06.2013 10:01 Viestin aihe: |
|
|
Tuo viimeinen virke vähän estää hommaa osassa autoja:
"Sellaisella akselistorakenteella, jossa jousituksen korkeuden muutos vaikuttaa oleellisesti pyörien asentokulmiin, varustetun auton alustaa ei kuitenkaan saa korottaa."
Jos tuollaiset palat innostuu laittamaan, ainakin suuntaus tulee tarkistaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 14.06.2013 10:08 Viestin aihe: |
|
|
Siinä on vanha subaru saanut vähän ilmaa mahan alle.
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 14.06.2013 12:23 Viestin aihe: |
|
|
samalla tavalla kun 30-40mm madalluksen jälkeen säädetään pyöräkulmat tehtaan spekseihin niin samanmoisen korotuksen jälkeen ne voidaan säätää tehtaan spekseihin? Toki voi olla automerkkikohtaisia rajoitteita, mut pääsääntönä näin... _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Ollari Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Hei 2006 Viestejä: 12519
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
hartsa695 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Tou 2006 Viestejä: 382
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 17.06.2013 11:13 Viestin aihe: |
|
|
hartsa695 kirjoitti: | http://www.nettiauto.com/toyota/hilux/5268067 |
Hieno! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9683
|
Lähetetty: 17.06.2013 11:19 Viestin aihe: |
|
|
Henkilöauto?  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
hartsa695 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Tou 2006 Viestejä: 382
|
Lähetetty: 17.06.2013 20:33 Viestin aihe: |
|
|
Saahan tuosta jos haluaa, rekisteröity pitkälti autoveron takia pakuksi (näin yleensä). |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
vilokas Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Hel 2008 Viestejä: 109 Paikkakunta: Kempele
|
Lähetetty: 17.06.2013 20:49 Viestin aihe: |
|
|
Minä ostin tuossa viikko sitten -07 mallin (käyttöönotto 11/06) 4x4 Octavian, korotettu maavara eli ns.huonontienpaketti oli laitettu uutena mutta metallinen pohjapanssari ei kuulemma niihin aikoihin kuulunut tuohon pakettiin. Muovinen rimpula tuolla nyt näyttää olevan. Tiedoksi muillekkin jotka tuon ikäluokan Skoodia ostattelevat.
Tinkasin tietysti panssarin hinnan pyynnistä pois (vähän enemmänkin) ja tilasin sellaisen Slamitilta. Hintaa panssarilla rahteineen n.380€. Onhan tuolla hintaa mutta toisaalta öljypohjaremontti taitaa kustantaa moninkertaisesti. Ja tuon pitäis sitten olla sitä alkuperäistä vastaava eli neljän millin peltiä, kun tarvikkeena myytävät ovat yleisesti "vain" 2mm:n paksuisia.
Onko kukaan tuollaista Slamitin pakettia asentanut? Paketissa pitäis kyllä olla kaikki tukiraudat ruuveineen ja muttereineen mukana, mutta joutuneeko sitten kuinka paljon työstämään jää nähtäväksi.. Toimitusaika 2-3 viikkoa.
Muutenhan tuo jämäkämpi alustaratkaisu tuntuu oikeinkin mukavalta. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jellona/SKB Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Syy 2010 Viestejä: 250
|
Lähetetty: 17.06.2013 20:58 Viestin aihe: |
|
|
Osaako joku sanoa mitä eroa on scoutin ja tavan 4x4 alustassa huonontien paketillaa. Muuta eroa siis kuin 15mm? Jouset? Iskarit?
Ajattelin, että jos joskus täytyy vaihtaa niin korkeampi olisi parempi. Puolitoista senttiä on paljon jos miettii, että hipooko kivi pohjaa vai onko 15mm sen sisällä.
Osaako joku sanoa mistä saisi korotus osia vm06 octaviaan? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 27348
|
Lähetetty: 17.06.2013 21:42 Viestin aihe: |
|
|
eihän se panssarin pelkkä paksuus kerro sen hyvyyttä, "pellin" laatu ratkasee paljon sen muokkaantumiseen iskussa.
pitänee itenki tarkistaa minkämoinen siellä alla on (kumminki metallia) tuo huonontien paketti pitäs olla, mutta oon kyllä aatellu tarkistaa viellä olisko sitä sittenkään ku osa vastaavista on korkeamman näkösiä.
tuo ketju tuntu olevan hieman suurpiirteinen ilmoitteluissaan, likan auton kohallakin oli reipas 8000km enemmän mittarissa kuin esitteessä, eikä se kuulemma mitään merkkaa (saiskohan kyseiseltä ketjulta 4kk kojeajoon auton ) |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
astalo Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Lok 2004 Viestejä: 6040
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9683
|
Lähetetty: 17.06.2013 21:51 Viestin aihe: |
|
|
hartsa695 kirjoitti: | Saahan tuosta jos haluaa, rekisteröity pitkälti autoveron takia pakuksi (näin yleensä). |
Juuh, ja M1G ajokkejakin löytyy kohtuu etenemiskykyisiä.  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|