| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
iiroS Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.09.2012 08:37 Viestin aihe: |
|
|
| Tapiok kirjoitti: | En ole tiennytkään että yli vuoden vanhassa urosteeressä voi sitten olla vielä ruskeita höyheniä. Ei montaa mutta useampi kuitenkin
Aina sitä täällä netissä näköjään oppii tälläinen vanhempikin jahtimies. Pitää kertoa kaverillekin joka on vasta nelisenkymmentä vuotta kanalintuja jahdannut, että vanha kukkohan se sittenkin oli.  |
Poikalinnun tunnistaa parhaiten siivestä, kolmas siipisulka on poikasella lyhyempi... _________________ Annan toisten mä talletella suuret setelit... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
JSP Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Syy 2009 Viestejä: 8022 Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
|
Lähetetty: 11.09.2012 08:54 Viestin aihe: |
|
|
| harrikangas kirjoitti: | En siis ollut suikkelin vieressä lähelläkään. En kyllä varmastikkaan tielle lintuja tahi muutakaan riistaa rupea ampumaan. About matkaa suikkelista oli sellanen jalalla mitattava 150 metriä! En vaan jaksellut eilen iltamissa ruveta kirjottelemaan pitempää juttua!
Siis 150 eikä 50 metriä. |
Eikö se ole vähän liian helppoa ajelemalla etsiä linnut vaikka se laillista olisikin? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Kaaleb Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.09.2012 09:04 Viestin aihe: |
|
|
| Tässä vaiheessa lähetystä mukaan tulleille, oli suikkelimiehen jutussa ensin matkana jalalla mitattava 50 metriä ja ilmeisesti Riuden kommentin jälkeen muokkasi hän juttuunsa tuon 150 metriä (lintuun olisi pitänyt olla tieltä varmaankin se 300 metriä sitten). Niin tai näin, mielestäni ei ole mistään kotoisin tuommoinen meininki. Häpiä! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Hitleri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.09.2012 09:10 Viestin aihe: |
|
|
Se pistää pian tuo MehtäKala-lehden valopää Malisen lanseerama "Suomen toiseksi suurin metso"-kisa yrittämään näitä "suikkeli-mehtoja" jopa kiväärillä maahan... Siinähän saattaa saada pian pällinsä lehden sivuille näkymään.
Raiskatessa näemmä ropisee kun poltteet on kovat ja kaikki pitää suoltaa nettiin! _________________ Vaan varmoilta paikoilta ohi! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
drazeni Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 15 Mar 2009 Viestejä: 63 Paikkakunta: kuopio/kainuu
|
Lähetetty: 11.09.2012 09:34 Viestin aihe: |
|
|
| Piti kyllä itsekkin ihan kaks kertaa lukee tuo tarina ennenku tosissaan ymmärsi että siinä kaveri tosissaan kehuu "tirpasseen" autosta bongaamansa metson traktoriuralle. Siinäpä taas aimoannos sitä nykyajan kadehdittavaa erähenkeä, saaliinsaamisesta on varmasti tunnettu suurta saamisen riemua. En minä vaan ymmärrä, mutta kaikki tyylillään.. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
harrikangas
|
Lähetetty: 11.09.2012 09:47 Viestin aihe: |
|
|
Eli sitten te rupeatte rankaisemaan kirjotusvirheistä??!
Jos minä joskus sattumoisin pääse ampumaan mehtoa ja julkaisemaan juttuni blogissa saman päivänä kun se oon nyt saanut ja en siihen kaikkia vaiheita jaksa kirjoittaa, niin porukka het rupiaa syyllistämään minua tieltä pyytäjäksi, niin aika kiva.
Ja ampuma matka ei ole todellakaan sitä 300 metriä, tuskin sinne etes oksan päältä saatika jalustalta osuisinkaan... Ja autolta jalka mitalla oli se 150 metriä. Täytyyköhän tuo blogiinkin laittaa selvennyksenä, että ei muille kahdelle lukialle jäisi epäselvää miten minä tarkalleen ottaen tuon linnun sain tai helpompaa olla välittämättä mitä muut ajattelee meikäläisestä. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.09.2012 10:11 Viestin aihe: |
|
|
| harrikangas kirjoitti: | | Eli sitten te rupeatte rankaisemaan kirjotusvirheistä??! |
Eiii! Kun aluksi kirjoitit totta! Koitat vaan kiistää! TIEMETSÄSTÄJÄ! MUNISTA HIRTEEN!!!
 _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
harrikangas
|
Lähetetty: 11.09.2012 10:18 Viestin aihe: |
|
|
Eli leima on tullut jäädäkseen näemmä?  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
sako_92 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.09.2012 10:24 Viestin aihe: |
|
|
| harrikangas kirjoitti: | Eli leima on tullut jäädäkseen näemmä?  |
ei näistä tekopyhistä netti jeesustelijoista kannata välittää. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Tervasta Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.09.2012 11:10 Viestin aihe: |
|
|
| sako_92 kirjoitti: | | harrikangas kirjoitti: | Eli leima on tullut jäädäkseen näemmä?  |
ei näistä tekopyhistä netti jeesustelijoista kannata välittää. |
Netti jeesustelija tai ei, jos autoa käytetään linnun etsimiseen on syytä vaihtaa harrastusta tai miettiä uudemman kerran mitä se metsästys on. Vai onko se jo normaali metsästyskäytäntö nykyajan metsästäjien osalta? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Spede ***
|
Lähetetty: 11.09.2012 11:45 Viestin aihe: |
|
|
| harrikangas kirjoitti: |
Ja ampuma matka ei ole todellakaan sitä 300 metriä, tuskin sinne etes oksan päältä saatika jalustalta osuisinkaan... Ja autolta jalka mitalla oli se 150 metriä. Täytyyköhän tuo blogiinkin laittaa selvennyksenä, että ei muille kahdelle lukialle jäisi epäselvää miten minä tarkalleen ottaen tuon linnun sain tai helpompaa olla välittämättä mitä muut ajattelee meikäläisestä. |
Jos autolta oli 150 metriä mettoon ja ampumamatka 150 metriä niin ei siinä kovin kauas autosta ole menty. Sen verran kapeita ruukaa nuo traktoriurat olla.  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Untuvikko Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 11.09.2012 12:34 Viestin aihe: |
|
|
Vähän poikkeava kysymys, mutta olisiko kellään ohjeita/neuvoja kotitekoisen pyypillin valmistukseen? Oli nimittäin tuo Hubertuksen metallinen pilli mutta siitä katkesi metalliliuska sieltä sisältä. _________________ halloota |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Kuuhailija Kanta-asiakas
|
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
mikko81 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.09.2012 14:19 Viestin aihe: |
|
|
Vieläkö se mtaskinen suolistaa ku ei raporttia oo kuulunu ja mehtuu alko jo eilen. Kyllä jännittää että minkälaisesta mehto läjästä se kuvan lykkää
Ja mitä työ sitä Harria kiusaatte, mitä nyt jos pikkasen suitsan ikkunasta mehtoo kiväärillä raapasoo, karkuuhan se vielä lähtee jos kovin etäs autosta yrittää hiipiä ja jää vielä paisti saamatta  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
-Rane- Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2009 Viestejä: 709 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Lähetetty: 11.09.2012 14:23 Viestin aihe: |
|
|
| harrikangas kirjoitti: | Eli sitten te rupeatte rankaisemaan kirjotusvirheistä??!
Jos minä joskus sattumoisin pääse ampumaan mehtoa ja julkaisemaan juttuni blogissa saman päivänä kun se oon nyt saanut ja en siihen kaikkia vaiheita jaksa kirjoittaa, niin porukka het rupiaa syyllistämään minua tieltä pyytäjäksi, niin aika kiva.
Blogissa ei enää mainita "Suikkelia". Oliko sekin kirjoitusvirhe??? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|