Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
pekkis Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.01.2012 19:05 Viestin aihe: |
|
|
Tänään sain eka narun pyyntiin. Oli jumalaton vankka polku tieltä kivikkopesälle. Sieltä melkein napsahtaa... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
riuku Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.01.2012 19:10 Viestin aihe: |
|
|
kuinka pitkään pidätte narua vireessä jäljellä? vaihdatteko paikkaa sen jälkeen kun jälki on haihtunut pois? itselläni on hengari naru vireessä nyt jälkeä näkyy vielä jonkin verran. kettu on kulkenut jonkun kuukauden taloni takaa niin siihen viritin. _________________ Parempi pyy pivossa kuin chuck norris ovella. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
pekkis Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.01.2012 20:09 Viestin aihe: |
|
|
riuku kirjoitti: | kuinka pitkään pidätte narua vireessä jäljellä? vaihdatteko paikkaa sen jälkeen kun jälki on haihtunut pois? itselläni on hengari naru vireessä nyt jälkeä näkyy vielä jonkin verran. kettu on kulkenut jonkun kuukauden taloni takaa niin siihen viritin. |
Itte oon antanu olla niin kaukan kun vaan jälki vähänkin erottuu. Kyllä se polkee jos vaan on kulkupaikalla. Jos on helpolla paikalla niin voi varovasti lusikalla ottaa enintä lunta pois narujäljeltä ja muutamalta lähijäljeltä. Näin laukee varmemmin ja ottaa tarpeeksi ylhäältä kiinni. Muuten voipi jäädä kynsille ja karkaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
riuku Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.01.2012 20:20 Viestin aihe: |
|
|
kuinka syvään laitatte sen laukaisu viiksen? itse tässä aloittelen vasta narupyyntiä. meinasin hommata joku 3kpl hengaria naruja. pyynti alue on iso minulla niin ja aikaa ei ole kuin viikonloppuisin niin pitää aina etsiä uusi jälki perjantaina ja odottaa että vkl aikaan nappaisi. _________________ Parempi pyy pivossa kuin chuck norris ovella. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
mtw Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 23.01.2012 14:11 Viestin aihe: |
|
|
Olipa narun laukassu, mutta ei ollu tarttunu. Näinkin joskus sattuu. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 22097 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 23.01.2012 14:34 Viestin aihe: |
|
|
mtw kirjoitti: | Olipa narun laukassu, mutta ei ollu tarttunu. Näinkin joskus sattuu. |
Niinhän sitä sattuu mutta ei saisi. Olen kokoajan ollut sitä mieltä, että narut tarvitsevat vielä huimasti kehitystä, jotta ne olisivat miltein 100% varmoja kuten esim. nykypäivän jalkaraudat ovat. Suomalaisissa ja ruotsalaisissa jalkanaruissa on monta klikkikohtaa, jotka tekevät niistä epävarmoja pyytöjä. Jotenkin tuntuu ettei ketään ole edes kiinnostanut koko tuotekehitys.
Tässäkin kun nyt selataan viestiketjuja niin onhan paljon irtipäässeitä ja kiinni jäämättömiä porukalla ollut.. Jos kettu kerran narun laukoo niin kyllä se silloin tulisi jäädä saaliiksi. Ainakin minä olen sitä mieltä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
ujopökäle Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.01.2012 16:14 Viestin aihe: |
|
|
Näitähän tulee ihan solokenaan
6,15kg kolli |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
dvddvd Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.01.2012 18:20 Viestin aihe: |
|
|
ketun liikkuminen askarruttaa että milloin liikkuu?.onko ilmoilla merkitystä.reviirin laajuuttakin miettinyt,muutama näyttäisi liikkuvan 2 viikon välein laajat on reissut.kulkeeko haaskalla kuinka tiheästi nuin yleensä.lueskelin mutta ei aikaisemmista löytynyt vinkkiä.onko sitten epäolennaista tiiä häntä,mutta kiinnostaisi.viikonloppu mettästäjälle että hommaa haaska niin voi onnistuakkin.laita se viiksi jäljen pohjan tasalle noin suurinpiirtein.särje se vanhan jäljen pohja niin humpsahtaa kunnolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
skvr Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.01.2012 21:24 Viestin aihe: |
|
|
ujopökäle kirjoitti: |
Taas räpsähti
6,26kg kolli
skvr, onko tuossa sinun kuvassa olevassa jalkanarussa tuo jarrukapulan kiinnitys varmistettuna mitenkään?
Jos ei oo ni kannattaa vaikka rautalanka pyöräyttää vaijerin läpi ja puun ympäri. |
Ite kans huomasin ku laitoin että näyttää aivan suoralta puulta. Päihin olen lyöny neloset että ottaa risuihin sun muihin kiinni. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
skvr Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.01.2012 21:27 Viestin aihe: |
|
|
riuku kirjoitti: | kuinka pitkään pidätte narua vireessä jäljellä? vaihdatteko paikkaa sen jälkeen kun jälki on haihtunut pois? itselläni on hengari naru vireessä nyt jälkeä näkyy vielä jonkin verran. kettu on kulkenut jonkun kuukauden taloni takaa niin siihen viritin. |
Sama täällä että tulee pidettyä niin kauanku jälkeä näkyy. Tietenki jos se niillä seuduilla on missä ketut muutenki liikkuu. Turha sitä on semmosella palloilu jäljellä silti pitää Monesti kävelee uudestaan ne jälkensä siihen jos vähänki erottuu. Ainaki mitä ite olen seurannu. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
skvr Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.01.2012 21:31 Viestin aihe: |
|
|
Taas oli uudet jäljet kettu käveleskelly samoille seuduille mistä olen jo kaks saanu. 23 asteen pakkaset mutta silti kävin 3 narua laittelemassa, josko yön aikana liikkuis samoja jälkiä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
berija Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.01.2012 21:45 Viestin aihe: |
|
|
Onnittelut saamamiehille! Tässä kairassa ei vain millään astele samoja jäläkiä. Kiertelee ja kaartelee kyllä mutta missä sattuu. Narut otin ylös, kahtelis viikon päästä uuvestaan.. _________________ Kaikkia se leipä elättää.. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
QuackHead Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Hei 2010 Viestejä: 111 Paikkakunta: Passissa aina siellä sun täällä..
|
Lähetetty: 23.01.2012 22:34 Viestin aihe: |
|
|
Sama homma tälläkin suunnalla, 3 narua nostelin päivällä pois, josko 4 jätin vielä pyyntiin. Suht hyvillä jälillä ois nekin 3 narua ollu mutta kun itse en pääse nyt parina päivänä naruja katsomaan niii tuli auraamattomien teitten varsilta otettuuu pois ettei mene narujen tarkastajalta koko päivää naruja kierrellessä.
Haaskakin tuli lumen alta esille pengottua josko vähän hajuja saisi ilmoille, ja mahdollisesti ketun kulkemaan pellon puolella. Metän puolella vielä liian vähä lunta että kulkisi samoja jotoksia, nytkin on 500m matkalla 5 eri jäljet, sitten vielä semmoinen kummallisuus että kaikki nuista jäljistä on tielle tulo jälkiä, mutta yksiäkää tieltä poistumis jälkiä ei ole silmään sattunut vaikka tietä ajeltu ees taas useampi kilometri molempiin suuntiin, ottanoonko kettu 5 metrin loikkia tieltä penkan puolelle vai miten päässöön takasin metän puolelle huomaamatta  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
teeepeee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.01.2012 22:47 Viestin aihe: |
|
|
mulla olis nyt 9 narua pyynnissä..7 haaskalla ja 2 tienlaissa..joka päivä vuottuu haaskalla monet uuet jäljet, mutta ko nuo hel vetin mätö ketut ei millään voi !&%¤#"! kävellä vanhoja jälkiä ko pittää vain tehhä uusia jälkiä kokoajan..VIT TU!!ja sitte ne mävöt käyvät norjalaisetloukutki tyhjentämässä, niin ettei ne laukea.. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
poikateeri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.01.2012 23:21 Viestin aihe: |
|
|
teeepeee kirjoitti: | mulla olis nyt 9 narua pyynnissä..7 haaskalla ja 2 tienlaissa..joka päivä vuottuu haaskalla monet uuet jäljet, mutta ko nuo hel vetin mätö ketut ei millään voi !&%¤#"! kävellä vanhoja jälkiä ko pittää vain tehhä uusia jälkiä kokoajan..VIT TU!!ja sitte ne mävöt käyvät norjalaisetloukutki tyhjentämässä, niin ettei ne laukea.. |
Uusimmassa mettästäjä lehessä oli juttua että jos kierros liian likellä haaskaa niin heleposti tekevät aina uuen jäljen |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|