Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
tukelius Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.12.2010 02:35 Viestin aihe: |
|
|
Lonely Rider kirjoitti: | No kele... Minä rakensin/rakennutin kärrin ja pläjäytin siihen päälle kytiskopin. Syksyllä kannoin selkä vääränä omenoita kopin edustalle ja hiljattain toin siihen lähelle kokonaisen haavan 10 km päästä. Ja mitä tekee jänekset ? No ne tulee kopille selän takaa ja ainoa ape joka on toistaiseksi niille maistunu on kopin alla kasvanut heinä. Sinne alle tunkevat kun siellä on vielä lumeton pläntti ja syömätöntä heinää! Pitää vissiin alkaa poraamaan ampuma-aukkoja kopin lattiaan  |
tai viet heinää kopin eteen? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
mirage Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.12.2010 12:41 Viestin aihe: |
|
|
..tai lapioit lunta sen kopin aluksen peittoon.. Ja sitten viet heinää kopin eteen..  _________________ no enhän minä kun ootin että joku muu ampuu ensin... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lonely Rider Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.12.2010 13:22 Viestin aihe: |
|
|
Joo mä vein sinne jo heinäpaalin. Laitoin sen aluksi kopin alle. Jahka joulukiireet helpottaa vien sinne jonkun levyhässäkän jonka suojaan paalin voi viedä ampumalinjalle. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Ricke Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Hei 2006 Viestejä: 1028 Paikkakunta: Sipoo, Uusimaa, Rannikko
|
Lähetetty: 28.12.2010 21:48 Viestin aihe: |
|
|
Ennen joulua tuli lunta oikee reippaasti = rusakot ei liiku pariin päivään, joulun jälkeen uudet 20cm lunta ja rusakot liikkumattomia, aikalailla vaikuttaa tuo lumen runsaus rusakoitten liikkeisiin täälläpäi..
No, eilen oli kasalla ollut liikettä ja tänään pitää itse lähteä kyttäilöö ;> |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
EZ_ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.12.2010 08:32 Viestin aihe: |
|
|
Mitenkäs täällä jakautuu mieltymykset kiväärin/haulikon suhteen, nimenomaan haulikkoholleilla? Kiinnostaisi käyttää luotia ja osassa kyttäyspaikoissa se olisi mahdollista olemattoman takavaara-alueen ansiosta. Jäljitykseen ei ole oikein halua ja haavakkojahti toisten pihoissa ei ole hyvää pr:ää tälle lajillle. Suosin siis itse haulikkoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Ricke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.12.2010 22:53 Viestin aihe: |
|
|
jees, aika tasan 21.00 russo tuli jäitä pitki ja kaveri napsautti pois  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Osara Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 01.01.2011 16:44 Viestin aihe: |
|
|
Ei näy ruskoita ruokinnalla ei. Ollu hiljasta jo toista viikkoa. _________________ Panosten lukumäärä ei korvaa puutteellista ampumataitoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
tilikku Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Elo 2010 Viestejä: 442 Paikkakunta: Pohjois-Savo
|
Lähetetty: 04.01.2011 20:35 Viestin aihe: |
|
|
11.1. alkaa kuu kasvaa ja 19. päivä on täysikuu....eiköhän se taas yläkerran snaipperille tiedä valvomista...  _________________ Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
TatuN
|
Lähetetty: 11.01.2011 16:35 Viestin aihe: |
|
|
Itse olen vasta aloittanut kyttäilyn. Tokalla kerralla tuli rusakko mutta säikähti ilmeisesti minun liikettäni ja läksi pois. Nyt olen laittanut kyttäyskoppiani hieman peitteisemmäksi ja päätalosta tuleva valo ei enään pääse heijastumaan minusta. Kolmannella kerralla ei näkynyt puppea, taisi olla liikaa valoa kun pimeyden takia laitoin pihavalon päälle. Ilman ei nähnyt jyvää piipun päällä. No nyt tilasin netistä fosforisoivaa maalia jyvää varten, lienee laillista? Ainakin pitäisi jyvä näkyä pimeässäkin ilman pihavaloa. Ruokintapaikka kyllä näkyisi niin että pupen silhuetti piirtyy hankea vasten ilman lisävalaistusta, jyvä oli ongelma.
No tulevana viikonloppuna kyttäys nro. 4. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Hitleri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.01.2011 16:49 Viestin aihe: |
|
|
Sitä jyvää tarvii nähdäkään, sen kun piippua/kiskoa pitkin lussauttaa! _________________ Vaan varmoilta paikoilta ohi! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Kalakaveri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.01.2011 20:30 Viestin aihe: |
|
|
Tänään tokaa kertaa kytiksellä. Vartin olin kopissa istuskellut, kun isohko hahmo köpötteli etuoikealta kohti. Ajattelin sen aluksi olevan kettu, mutta iso rusakkohan se sitten olikin. Paineli reteesti kopin ohi oikealta ja jätti tulematta, vaikka kuinka odotin. Myräkän jälkeen seuraavan kerran, sitä ensimmäistä koittamaan... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
deadline Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.01.2011 21:10 Viestin aihe: |
|
|
Fosforimaalin käyttö ei ole toki kiellettyä, mutta pihavalon voimalla kyttääminen venyttää lain henkeä...
Lainaus Finlexistä:
Metsästyksessä on kielletty seuraavien pyyntivälineiden ja pyyntimenetelmien käyttö:
...
4) keinotekoiset valolähteet sekä yöammuntaa varten tarkoitetut tähtäyslaitteet, jotka elektronisesti suurentavat tai muuttavat kuvaa;
...
Mutta sillehän ei kai mitään voi, jos nyt läheisessä talossa vain sattuu valot olemaan päällä... _________________ "Hän oli mahtava metsämies Herran edessä" |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
EZ_ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.01.2011 09:00 Viestin aihe: |
|
|
Kuiva heinä ei meinaa kelvata, pompitaan ohi ihan kuin kropsu-hangella olis evästä enemmänkin. Jälkiä on, mutta !&%¤# ei, joten ei siinä pitkään ole viihdytty, mikäs voisi olla se killerieväs, jolle pysähdytään? Viljaa en halua kuivurin lähellä käyttää kun rotta populaatiota ei ole tarkoitus kasvattaa. Rotat tietty syö kaikkea...
Uusi huomio satavasta lumesta, lunta tuli 1800-2130, 22-23 oli täysin tyhjää, vaikka se on normi-iltoina melkein varma aika saada ainakin näköhavaintoja.
Pari iltaa takaperin tuli ammuttua pummi juoksevaan ja kun hangelta hain haulikupin, niin se oli pohjasta halki. Rottweilin weidmansheill ei kuulemma kestä pakkasta enää, mutta -2°C ei voi olla liikaa.
Ja päivän kevennys tältä viikolta, rusakko 5m päässä ja tumput kädessä vedän rihlan väärästä liipasimesta......
Viimeinen muokkaaja, EZ_ pvm 14.01.2011 09:27, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Kalakaveri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.01.2011 09:12 Viestin aihe: |
|
|
Eilen pikaisella "istunnolla". Vartti meni taas ja rusakko oli tulossa jo
hollille, mutta säikähti jotain ja hilpaisi turvallisemmille mestoille. Tänään uudestaan... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Ricke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.01.2011 10:36 Viestin aihe: |
|
|
EZ_ kirjoitti: | Kuiva heinä ei meinaa kelvata, pompitaan ohi ihan kuin kropsu-hangella olis evästä enemmänkin. Jälkiä on, mutta !&%¤# ei, joten ei siinä pitkään ole viihdytty, mikäs voisi olla se killerieväs, jolle pysähdytään? Viljaa en halua kuivurin lähellä käyttää kun rotta populaatiota ei ole tarkoitus kasvattaa. Rotat tietty syö kaikkea...
Uusi huomio satavasta lumesta, lunta tuli 1800-2130, 22-23 oli täysin tyhjää, vaikka se on normi-iltoina melkein varma aika saada ainakin näköhavaintoja.
Pari iltaa takaperin tuli ammuttua pummi juoksevaan ja kun hangelta hain haulikupin, niin se oli pohjasta halki. Rottweilin weidmansheill ei kuulemma kestä pakkasta enää, mutta -2°C ei voi olla liikaa.
Ja päivän kevennys tältä viikolta, rusakko 5m päässä ja tumput kädessä vedän rihlan väärästä liipasimesta...... |
KAURA. Monet vuodet ruokkinu ja ampunu kymmenkunta russoa ja aina kaura ollut ykkösape. Sitten vähän sokerijuurikasta mitä olen pilkkonut on kelvannu hyvi. Mutta kokeile sitä kauraa, ja kerro sitte jos ne hyppii ohi eikä tule maistamaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|