Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
7.62x53r Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.10.2006 07:31 Viestin aihe: Ääntely |
|
|
Dodii, Perjantaina olis tarkotus lähteä pyytämään hirviä ääntelemällä... Saas nähä mitä ne hirvet ajattelee örisystä. Kertokaappa omia kokemukseja ja ideoita miten niitä kannattaa houkutella. Paikka, aika,...? _________________ Jämtlantilainen |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
ÄIMÄNKÄKI Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.10.2006 14:42 Viestin aihe: Re: Ääntely |
|
|
7.62x53r kirjoitti: | Dodii, Perjantaina olis tarkotus lähteä pyytämään hirviä ääntelemällä... Saas nähä mitä ne hirvet ajattelee örisystä. Kertokaappa omia kokemukseja ja ideoita miten niitä kannattaa houkutella. Paikka, aika,...? |
Tästä taitaa olla tredi jo olemassa.. Kuitenkin, 5 kertaa olen käynyt tänä syksynä houkuttelemassa ja kahdella kerralla olen saanut hirven tulemaan.
Kun könyät valitsemaasi paikkaan niin ole kuulostele vähintään varttitunti ennen kuin alat öhkymään. Kutsuessa on hyvä pitää sellaista 10-15 minuutin väliä jolloin kuulostellaan eli kutsut muutaman kerran ja kuuntelet sitten tapahtumia. Ehkä pahin virhe on kutsua liian paljon hirvi tulee epäluuloiseksi ja antaa sinun huutaa kurkkusi kipeäksi.
Illasta olen tuota harrastanut, en vaan ole ehtinyt muina aikoina kokeilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Berkele Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.10.2006 16:17 Viestin aihe: |
|
|
Miten kovalla volyymilla yleensä ääntelette? Kutsutteko naaraan kiimaäänellä, urkin haastoäänellä, yhteydenpitoäänellä vai millä? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Metsämies-91 Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 08.10.2006 13:09 Viestin aihe: ... |
|
|
mistä saan tietoon millaista se ääntely on?? mistä opetus?? |
|
Takaisin alkuun |