OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

perämoottorin potkuri/eväsuoja
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... , 17, 18, 19  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
JyrpäJooseppi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Syy 2022
Viestejä: 315

LähetäLähetetty: 03.06.2024 21:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taisi Jonssonissa olla monen osatekijän summa ettei kierroksia ottanut. Ekana tuoretta bensaa puolet lisää tankkiin, ei auttanut. Kaasuttimen putsaus ja vieläkin mätti. Bensapumpun putsauksen jälkeen melkein normaalisti toimi, vieläkin ajoittain kun kaasua laittaa meinaa sammahtaa. Aika vaan loppu, ois vielä pitänyt tuoreella bensalla kokeilla.


Noin minä ruukaan kaasuttimen puhdistaa😄

Olin laittamassa kaasun välitankoa ja lipesi kädestä. Moottorin alla on tosi pieni reikä mistä menee vaihteen tanko niin tietty se pikkuosa meni siitä läpi. Ei ollu oikein voittajafiilis Laughing
Pirunmoinen homma oli saada se pikku osa takaisin näkyville. Ylös-alas vaan konetta ja vihdoin pienellä magneettitikulla sain sen ongittua pois.

Siinäpä se

Olipa tympeä homma ku etukäteen vielä mietin että pitäskö paperitollo laittaa kaasuttimen alle jos kiinnitysmutterit sattuu otteesta lipsahtamaan.

Eipä mitään mahdollisuuksia tämä suvena vanerivenettä rakentamaan niin mietiskelin että pitäsköhän tuohon veneen perään tehdä väliaikainen jatko. Jotain 15 senttiä siihen mahtuisi. Talven kun yrittänyt perehtyä hydrodynamiikkaan niin kyllähän 15 sentin jatkolla tekee ihmeitä😄 Ajatuksissa lähinnä se että yli 25 nopeudessa sais vakautta kun vähän kiikkerä on jos enemmän vauhtia

Periaatteessa tuohon ois helppo vanerista tehdä jatko ja vanerissa ois sekin hyvä puoli että helppo muokata jos eri muotoja haluaa. Jos susi niin ottaa pois vaan ja jos toimiva niin mietiskellä vastaavan muodon tekemistä lasikuidusta. Perinteisiä siipiä en rupea tekemän kun aika onnistunut pohjan muoto on jo valmiiksi ja lisäksi jos isompaan aallokkoon päätyy niin siivet estävät perän painumisen ja keulapää sitten sukeltaa enemmän aaltoon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
JyrpäJooseppi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Syy 2022
Viestejä: 315

LähetäLähetetty: 04.06.2024 20:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitänee varmaankin tuota jokivenettä tärkeysjärjestyksessä pimpata.

Aina harmittanut tuo keskituhto kun niin pieni tila sen alle jää ja toisekseen siinä ei ole mitään estettä estämään aallokoiden tärinän takia pienien tavaroiden kulkeutumista perään.
Pitäs jotain 8 senttiä korottaa niin tavaralaatikot tai polttoainesäiliö mahtuisi alle ja tilan saisi hyötykäyttöön ja perän puolelle joku este että roinat pysyy tuhdon alla.

Toinen mikä pitkään vaivannut on veneen vaalea väri sisäpuolella eli tummemmaksi maalaus pitäisi tehdä niin ei lintujen silmiin niin erotu. Vuosi tai pari sitten pikkasen topcoatilla maalasin sisäpuolta ja hyvin tuntuu pysyvän vaikka telalla tosi ohut kerros tuli, sillä samaisella maalilla taidan loputkin maalata.

Respon trailerille nyt tullut jotain 700 käyttökilsaa. Noin rapia pari sataa tyhjänä ja loput vene päällä. Eipä mitään moitittavaa löydy, ainoastaan kuljetuksessa airot ovat olleet ongelma mutta eipä se trailerin vika ole. Vähä harkinnut että tekis traileriin kiinteät kiinnityspisteet airoille niin ei tarvii liinojen kanssa köytellä niitä veneeseen kiinni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
JyrpäJooseppi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Syy 2022
Viestejä: 315

LähetäLähetetty: 09.06.2024 13:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Maalasin veneen sisäpuolelta kokonaan vihreäksi ja eilen juutuupista katselin miten spraypurkeilla loihditaan camomaalaus. Piti sitte kokeilla apinoida tekniikka, vähä lisää vielä pitää harjoitella ja useampi värisävy hommata ku ei tuo vene ainakaan vielä sulaudu pihanurtsille Laughing


Oikealla tiellä lie kuitenkin camomaalauksen suhteen.




Aikoinaan lumi teki vaurioita veneeseen ja korjasin sen. Topcotilla sitten uus pinta ja ihan eri vihreää kuin aiempi. Varsin kokeilin nyt siihenkin kohtaan saniaisen lehdillä ja oksilla purkkimaalia laittaa. Tuohon kun useampaa sävyä laittaa niin hukkuu kyllä paikkamaalausrajat. Juu mut pitää ensin sisäpuoli laittaa jiiriin maalauksen suhteen, jos vaikuttaa se sitten sopivalta niin ulkopuoleen kans sitte maalit.



Keskituhdon teko vielä vaiheessa, käväsin kaupasta painekyllästetty terassilaudan ja parrun. Vajaa satamilliä korotusta tuli keskituhtoon.

Pitää vielä kertaalleen laittaa uusiksi toi keskituhdon laudat. Lautojen kiinnitysolakkeet ovat noin sentin eri korkeudella, olleet aina. Aiemmin kun istuintaso ollu alempana niin eipä se ole haitannut. Nyt kun ylempänä niin rupeaa silmä sairastamaan kun korkeuseron huomaa. Pitänee täsmätä tuon yläosan kaltevan pinnan kanssa samaan tasoon. Onpahan mukavampi metsällä passissa olla kun ei silmä tartu korkeuseroon
Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
JyrpäJooseppi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Syy 2022
Viestejä: 315

LähetäLähetetty: 11.06.2024 20:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No nyt kelpaa

Jatkossa tankki ja yks varustelaatikko mahtuu keskituhdon alle, ihan siinä ja siinä saisko retkisängyn toisen pään sullottua tuohon pikkutilaan joka jää.
Levensin samaan syssyyn keskituhtoa. Aiemmin oli noin 30 senttiä ja nyt noin 40 senttiä koska leveämmältä kantilta tankki on sen verran ja varustelaatikko ohuemmalta kantilta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
JyrpäJooseppi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Syy 2022
Viestejä: 315

LähetäLähetetty: 13.06.2024 13:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vähä opettelua purkkimaalauksen tai ylipäätänsä maalaamisen suhteen.

Hokasin nyt jälkikäteen miten homma ois kantsinut tehä. Ekana vaiheena ois telalla kannattanut joitain sopivansävyisiä mattamaaleja laittaa niin huomattavasti helpompaa ois ollu. Ei oikein hyvä tule kun yks värinen pohja ja kiiltävää maalia vielä.

Keulaan ulkopuolelle testasin edellisen paikkamaalauksen häivytysmaalauksen viereen tätä teoriaa että ekana maalaa useamman sävyisellä maalilla mattapinnan ja sen jälkeen sapluunalla, lehdillä ja oksilla varsinainen camokuvion.

Paljon helpompaa homma kun sopivan värinen pohja valmiiksi. Risujen ja muiden luonnosta löytyvän lisäksi sapluunaakin näköjään tarvii. Kun saa suurin piirtein kuviot mieleisekseen niin sapluunalla saa yhtämittaisia kuvioita jotta vähä 3D tai syvyysvaikutelmaa tulisi

Turautin samantien moottorinkin maalilla, eipähän varkaille niin helposti kelpaa Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Hanzzi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Mar 2005
Viestejä: 775
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 14.06.2024 06:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siinä saa muutamalla kilikolipurkilla ja omalla työllä tuplattua veneen arvon Very Happy Hieno se o.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JyrpäJooseppi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Syy 2022
Viestejä: 315

LähetäLähetetty: 14.06.2024 11:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hanzzi kirjoitti:
Siinä saa muutamalla kilikolipurkilla ja omalla työllä tuplattua veneen arvon Very Happy Hieno se o.

Taitaa olla tässä tapauksessa että arvo puolittuu kun töhrimään menin Laughing Sinänsä ku ei ole tarkoitus venettä hävittää niin ihan sama mikä arvoltaan kuha toimii. Topcoathan on melkein ainoa oikea maali lasikuituveneille. Muilla maaleilla tulee niin ohutta että kulutuskestävyyttä ei ole maalipinnalla ja yleensä topcoat pysyy hyvin jos vastaavalla maalilla aiemmin maalattu.

Tuommonen siitä sisäpuolesta tuli, enpä oikein ole tyytyväinen mutta mennään nyt tuolla niin kerkeää jotaki muutaki touhuta. Seuraavalla kerralla pitää kerralla aina muutama neliö maalata ja sitten siirtyä toista aluetta maalaamaan. Paremmin viittii keskittyä kun pienempi alue ja kun maalaa alueittain niin väistämättä tulee isompia eroja alueiden kesken. Paremmin kait se camohomma toimii jos samaa kuviota ei ole kuutta metriä.


Rupeaa näyttämään tohtori Sykerön vehkeiltä Laughing
Mittailua varten korkeammalle kiinni laitoin koneen, toi lankku on vähä liian korkea ja sopiva korotus olisi tuplakoneilla laidoilta 70mm ja yhdellä koneella 30mm. Vois oikeastaan perälautaa korottaa, ois kevein tie lopputulokseen. Hissiä aiemmin meinasin mutta väistämättä painoa tulee ja korotettu perälauta ois aika toimintavarma😄
Jos perään pikku lipareen tekis niin se ois n20 senttiä pitkä ja n30 leveä

Tuohon mustan tussiviivan kohdalle tulisi pohja. Aika marginaalisen kellutusvaikutuksen sais jos koteloisi, noin 7 litraa eli taitaa olla turhaa hommaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
JyrpäJooseppi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Syy 2022
Viestejä: 315

LähetäLähetetty: 15.06.2024 22:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä


Tuon verran ois yksinkertaisempi ja keveämpi lankku verrattuna viime suvena tehtyyn päräreteliin Laughing
Tavallaan tuo viimesuven rakennelma ajoi asiansa, päässä testaamaan toimivuutta ilman että veneeseen tulee mitään muutoksia. Nyt vois oikeastaan laminoida vastaava korotus veneeseen, setbackkia tulee tosin vähemmän mutta ehkä hyvä niin. Jokivene kun nyt on kuitenkin aika kapea perästä ja siten kantavuutta vähän niin suuri setback tai takaylitys turhaa syväystä isontaa. Ois parempi mitä lähempänä venettä paino eli moottori.

Tässä mietiskelin että jos pohjaa jatkaisi n. 20senttiä jotta isommassa nopeudessa vakaampi. Amerikassa jotkut Jonboatteihin pistävät kelluntaboxit perään. Osa laittaa ne kulmaan eli mistä pohja loppuu niin lisäosan pohja nousee. Ideana se että kun vene plaanissa niin pohja on kulmassa veden suhteen kuten ruukaakin olla ja lisäosa on silloin yhdensuuntainen veden pinnan suhteen. Kehuvat kovasti mutta onko sillä väliä. Osahan heistä kehuu Trumppiakin ja se kyllä luo mielikuvan että puhuvat mitä sattuu Confused
No enivei sellainen ois kohtuu helppo toteuttaa siten ettei haitallisia pyörteitä, ilmataskuja tai muuta olisi. Veneen perän muoto nykyisillään on v joten jos jatkoksi pistää vaan suoran tason niin väistämättä tyhjiön muodostaa ja siten ehkä pitäisi ilmareikä olla jotta toimii. Tai sitten mietin vaan liikaa ja turhaa Laughing


Koiran kaa kävelyllä käytiin ja varsin näppäsin eteeni sattuneesta paatista kuvan yhdenlaisesta ratkaisusta yhdistää moottorivene ja soutuvene. Siipiä ei tarvita. Itsekin jonninverran tuolla venetyypillä kulkeneen kohtuu onnistuneena pidän tuota perän muotoilua. Köli ja pohja nousee perästä. Pitkä jokivene joten pikkukaasulla perä ei kulje syvällä vaan veneen massa hoitaa homman ja kulkuasento on vaakatasossa. Noissa ruukaa olla parikymppiset koneet ja vauhdissa sitten viistosta/kulmassa olevasta pohjasta johtuen keula tahtoo nousta mikä tietty on vähän huono puoli. Luultavammin kuitenkin sama teoria pätee mikä Amerikanmaalla. Viisto osa on vedenpinnan suuntainen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
JyrpäJooseppi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Syy 2022
Viestejä: 315

LähetäLähetetty: 17.06.2024 22:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hidasta hommaa tämä, töitten jälkeen kun askartelee niin eipä sitä juuri mitään saa aikaiseksi.

Ennen kiinni laminoimista pitäs luotettavasti korotuspalikka saada pysymään paikallaan joten tein vanerista uuden perälaudan johon se nojaa. Nyt sitte pitäs moottori pistää kiinni ja mittailla paljon jotta jälkikäteen ei tarvisi muutoksia tehdä.

Samantien pitäs mittailla pohjaa josko sinne jonkun ulokkeen/kellukkeen tekis. Yhden kaverin kanssa tänään juttelin niin hän oli veneeseen finnfoamista tehnyt kellukkeen perään, varoitteli että hartsi sulattaa finnfoamin joten jokin eristekerros täytyy olla välissä.
Aikani kun googlettelin niin taitaa epoxy laminointiin mennä minulla hommat. Finnfoam ei vissiin sula epoxyn kanssa. Ilmeisesti parempi lopputulos saadaan muutenkin kun laminoinnissa käytetään hartsin sijaan epoxia. Aina aiemmin tullut hartsilla hommat tehtyä ja hyvin pysyneet mutta jos epoxy ois parempi niin samapa se sillä homma hoitaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
JyrpäJooseppi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Syy 2022
Viestejä: 315

LähetäLähetetty: 18.06.2024 19:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Konetta kokeilin paikalleen, jos jatkoa perään meinaa tehdä niin näyttää olevan 18 senttiä vain maksimimitat. Muutaman sentin sais lisää jos antiventilaatiolevyn laittaa pohjan kanssa samansuuntaisesti mutta parempi mitoittaa siten että kone tarvittaessa voi olla takakenossa.

Vähä mietiskelin että onkohan vaivan arvoinen ruveta touhuamaan. Jos kone keskellä kiinni niin kölin ja peräkulman aiheuttamat kuplat ja pyörteilyt pitäisi jollain ihmeellä saada rauhoitettua ennen potkuria 18 sentin matkalla.

Talvella hahmottelin jotain tuollaista

Jos jatkopalassa keskelle jättäisi pohjan vähän matalemmalle ja sivut muotoilisi väärinpäin u'uun malliseksi. Keskelle sitten kölin kohdalle jatkopalaan tekisi jatkokölin joka ohenesi teräväksi. Sivulla olevat u'uun malliset kohdat toimisivat kantopintana jotta isommassa vauhdissa vakaampi.
Tuplakoneillakin tuo varmaan toimisi kun u'uun malliset kohdat pakottaisivat veden potkurin kohdalle.

Ihan hyvä tässä vaiheessa käyttää vaikka moottoria muutan kerran liikaa paikallaan ja mietiskellä.

Liian matala tuli korotuspalikoista tuplakoneille. Oli tuolla kohtaa 6 senttiä alkuperäistä laitaa korkeammalla, näyttäisi siltä että pitää uus palikka tehä jossa korotusta tuplakoneille pitäs olla 7.5 senttiä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
JyrpäJooseppi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Syy 2022
Viestejä: 315

LähetäLähetetty: 19.06.2024 19:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aina se vaan kiire painaa päälle, pitäs juhannukseksi lähteä juoma... eiku uistattamaan niin tänään värkkäsin muutaman vapatelineen keskituhtoon.

Huomenissa pitäs laminoida perälaudan korotus ja kaipa se päivässä kovettuu niin pääsee perjantaina vesille. Koneen kun laittaa keskelle niin uusi kohta ei pitäisi rasittua ja tyven joki reissun kohde eli vähä keskeneräisenäkin kestää mennä.


Kaveri oli laittanut viisheppaseen hydrofoilit ja kehu kovasti. Ainut huono puoli että ruohikossa ruohoa kerää mutta veneen käytös oli dramaattisesti muuttunut koneella liikkuessa. Hällä on sellainen perinteinen lasikuitu soutuvene joka menee perä alhaalla ja ilman keulapainoa keula taivaissa.

Suomalainenhan ei usko ennekuin itse näkee joten käväsin itselle samanlaiset ja paikalleen pulttasin. Hinnaltaahan noi ei ole kuin 20 euroa joten ei tässä vararikkoa tule jos ei pelistä minun veneen kanssa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
JyrpäJooseppi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Syy 2022
Viestejä: 315

LähetäLähetetty: 20.06.2024 19:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitään laminoimaan tässä kerkeä tai pysty kun sataa, tarvittavat kamppeet kylläkin hommasin. Tuli ihan kudottua mattoakin hommattua kun aina aiemmin käyttänyt sitä mattoa missä pätkitty kuitua on.

No, reissuun kuitenki pitäs päässä niin ruuvasin vaan koneen kiinni. Vaneriseen perälautaan pitänee luottaa.


Tähän kiinnityspuoleen sensijaan en oikein luota Laughing Kiinnitystassut yltävät puristamaan vain puolelta alaltaan niin sahasin puupalan ja irtopellin, toivottavasti pysyy kiinni Laughing
Laitoin molemmilta puolilta kuormausliinalla varmistuksen eli jos pääsee irti niin ei pitäisi ihan uppeluksiin moottori kuitenkaan upota.



Kerran ohjekirjaa katselin niin siellä suositeltiin juuri tuollaista varmistusta moottorin irtoamista vastaan. Runkoputken ympäri köysi tai liina ja veneeseen toinen pää kiinni. Eipä ennen ole ollut noin niin pitänee katsella onko toimiva juttu.

Jos sopiva liina on ja kiinnityspiste veneessä niin paljon nopeampi kuin moottorikiinnikkeseen sitominen/irrottaminen.

Tänään tarkemmin katselin hydrofoilit asentoa niin ehkäpä ihan hyvä juttu. Näyttäisi ainakin sopivasti perän muotoja mukailevan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
JyrpäJooseppi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Syy 2022
Viestejä: 315

LähetäLähetetty: 24.06.2024 08:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuli juhannusreissu tehtyä ja hydrofoilit sekä peräpeilin korkeus testattu.

Hydrofoilien hyvä puoli näytti olevan se että veneen kulkusennon saa niillä kyllä pakotettua sellaiseksi mitä haluaa ja tämä vielä niin ettei veneen lastauksella ole väliä. Nytkin ihan keulassa nojaili kyytiläisenä kaljaa ryystävä uistattelija niin isolla kaasulla keula ei kyntänyt. Ilman hydrofoileja ois paljon enemmän pärskeitä sinne kuskin paikalle tullut.

Kohtalainen virta ja siten pohjakivistä johtuvat pyörteet tuntu aikalailla kuskinpaikalla hydrofoilien takia isolla kaasulla. Ensimmäistä kertaa elämässä hätästoppinarua ranteessa pidin pikkukoneella kun väliaikainen ja epävarma koneen kiinnitys oli perään😄 Sen verta pyörteet pujjuutti konetta virrassa että tuntu fiksulta hommalta narun pitäminen.

Loppupäätelmä että kyllä noi varmasti jossain tapauksissa ajaa asiansa, vallankin veneissä jotka ovat tarkoitettu etupäässä soudettavaksi. Irroittelin foilit jo pois ja varastoon joutaa, sen verran halvat että kyllä ne varulta joutaa varalla olla jos joskus tarvii. Ikinä kylläkään toi vene ole ollut niin nätissä kulkuasennossa kuin nyt hydrofoilien takia mutta aika kookkaathan ne ovat ja tuntuu että pienestä moottori tehosta syövät osansa. Veneen nopeus oli ylävirtaan mennessä 16km/h ja alavirran suuntaan 24km/h eli todennäköisesti järviolosuhteissa kahtakymppiä kulkisi. Hydrofoilit siis vähensivät nopeutta 1-2km/h.

Pitänee seuraavaksi kokeilla rakentaa compression plate antiventilaatiolevyyn ja katella miten se nopeuteen vaikuttaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
JyrpäJooseppi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Syy 2022
Viestejä: 315

LähetäLähetetty: 24.06.2024 20:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lennosta muutin suunnitelmiakin. Oli tarkoitus laminoida perään pikku jatko jotta veden käyttäytymistä sais vähän muutettua vaan enpä enää sitä rupea tekemään. Hioin lasikuitupinnalle alkuperäisen perälaudan yläosan niin vattu mitä hommaa. Pölyä riittää, unohtunut kokonaan pölyn määrä ku pitkä aika kun viimeksi värkkäsin lasikuidun kanssa. Vaikka oli hengityssuojain ja lasit niin siitä huolimatta pöly haittasi. Pitää seuraavan kerran ku isommasti joutuu hiomaan niin hommata kertakäyttöhaalari hupulla ja teipata vielä hihojen ja lahkeitten suut.

En viitsinyt ruveta googlettelemaan miten perälautaa kannattaa korottaa vaan aattelin että kait nyt tuommosesta hommasta maalaisjärjellä saa jotain aikaiseksi. Kovin kummoset rasituksethan ei perälautaan kohdistu, rasittivimmillaan siinä tulee olemaan kaks kuusheppasta ja jos joskus vauhtia kaipaa niin pitää hommata 20 heppanen eli kaipa noi minun tekeleet tulevat ne kestämään.

Eli otin lasikuitupinnalle alkuperäisen perälaudan yläosan ja korokepalikka siihen päälle. Väliin epoxi ja maalarinteipillä esto ettei pääse valumaan pois, teippiä painoin vähän montulle saumakohdasta jotta joka väliin menee ja koko matkalta tulisi kontakti. Vaneriseen perälautaan elmukelmu jotta ei liimaudu kiinni. Korotuspalikan ja vanerisen perälaudan väliin vähän shimmiä jotta jää tilaa laminoinnille muutaman kerroksen verran. Laidoille laitoin neljä pulttia ja keskelle yhden. Epoxi ekana reikiin ja ku jaksoin upotuksenkin tehdä pulteilla niin ne kolot kans epoxia täyteen.

Pitää huomenna purkaa ylimääräset jutut ja jos hyvä niin lasikuitukitti vielä tasoittamaan ja laminointi, pitää tosin ennen sitä vielä vähän hioa lasikuitupintaa esille kun aattelin lisäyspalikasta ylimääräset tuet vielä laminoida veneen laitoihin jotta vähä kuin kolmiotukea saisi korotuspala
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
JyrpäJooseppi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Syy 2022
Viestejä: 315

LähetäLähetetty: 25.06.2024 22:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä sitä juuri mitään kerkeä kun päivät töissä ja illalla muutakin touhua kuin pajoittaa venettä.

Lisäpalikat kutenki kerkesin väsätä laidoille, aattelin että tukea vähän tai oikeastaan tosi paljon toisivat ja lisäksi jos joskus kauko-ohjausta laittaa niin sen kiinnitys on helpompaa kun pulttaa kaapelin peräpään vaan laitapalikkaan kiinni.

Pitänee tässä joskus ottaa laajemmalti lasikuitua näkyville niin pääsee sitten kiinnittämään laitapalikat ja laminoimaan koko juttu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... , 17, 18, 19  Seuraava
Sivu 18 Yht. 19

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com